عیدی

یه لینک جالب گذاشتم واسه سرگرمی تو ایام عید... ادامه مطلب ...

مطلبی در باب روز های انتهایی سال 1389

دوستان عزیز :

کمتر ازیک هفته به پا یان سال مانده است و چه خوب خواهد بود.لحظاتی را با خود خلوت کرده و به ارزیابی سالی که گذشت بپردازیم.در سال 1389  چه کردیم و چه نتایجی از عملکرد و تلاش های خود بدست آوردیم؟

À     آیا روز هایمان پر بارتر از روز های سالیان قبل بود؟

À     آیا کارو هنر و یا عملی را یاد گرفته ایم که به درد ؛آینده مان بخورد؟

از آنچه  بدست آورده اید یادداشت بردارید و آنچه را که  فکر  میکنید می توانستید بدست  بیاورید ا ما به خاطر کم کاری  خودتا ن کسب نکرده اید نیز بنویسید و خود را ارزیابی کنید تا بتوانید برنامه خوب و پر باری را در سال  1390 برای خود رقم بزنید..

ادامه مطلب ...

تقویت قوه ابتکار و خلاقیت(تکنیک شش کلاه)

*    طبق تعریف روانشناسان شناختی خلاقیت فرایندی است که حاصل آن ارزنده وبدیع بوده وراه های جدیدی را برای حل مسایل و دستیابی به موفقیت ها ارائه میکند.

*    خلاقیت تنها به موسیقی دانان و هنرمندان و نویسندگان محدود نمیشود بلکه این مهارت برای هر کسی در هر زمینه ایی که کار میکند می تواند مفید و سودمند باشد .

ادامه مطلب ...

تشخیص شخصیت از روی گروه های خونی

گروه خونی O :
صادق، خوشبین و پر انرژی هستند...

ادامه مطلب ...

تست روانشناسی خودشناسی

از میون 9 شکل زیر، تصویر مورد علاقه‌تون رو انتخاب کنید. حواستون باشه که رنگ و شکل، هر دو براتون خوشایند باشه. بعد توضیح مربوط به هر شکل رو، توی ادامه مطلب بخونید و ببینید چه شخصیتی دارید!!

 

   

   

   

 

 

 

 

 

 

 

ادامه مطلب ...

تفکر خارج از چارچوب معمول


 

 

 

 


 

 

 

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که خارج از چارچوب های معمول فکر کنید؟ منظورم راه های خلاقانه و نگاهی متفاوت در حل مشکلات است. قبل از تفکر در مورد هر موضوعی باید موقعیت خودتان را کاملا" تجزیه و تحلیل نمایید و هرگز از کلیشه های رایج در رویارویی با مشکلات استفاده ننمایید.

در حال حاضر منظور از چارچوب های معمول چیست و چگونه باید آن را تغییر دهیم؟ برای توسعه ی راه حل های مواجه با مشکلات چه باید کرد؟ چگونه باید توانایی مان را در مقابله با مشکلات پرورش دهیم؟

چارچوب ها را تعیین کنید و سپس نسبت به تغییر آن ها اقدام نمایید. باید در ابتدا بدانید که چه چیزی را می خواهید تغییر دهید و دلیل تان برای ایجاد این تغییرات چیست.

در این مقاله ۱۱ روش متفاوت تفکر ارائه می شود. اگر این روش ها را امتحان نمائید، به مرور زمان متوجه خواهید شد که توانایی تان در مواجه با مشکلات و متفاوت فکر کردن، چقدر افزایش یافته است

ادامه مطلب ...

لطفاً رنگی نشوید!

 

1. چند روز پیش به آپارتمانی که درآن کارگران در حال بنایی بودند رفتم. ساختمان نیمه آماده بود و کارگرها به سختی مشغول کار بودند. کارگری در حال ضد زنگ زدن به درها و پنجره های فلزی بود. او برای تسریع در کار، تکه ای اسفنج را در سطل ضد زنگ فرو می برد و تند تند به سطح آهن ها می مالید. بهش گفتم اینطوری که آهن ها درست و حسابی ضد زنگ نمی خورند و خیلی زود پاک می شوند. بهتر نیست که به جای اسفنج از قلم مو استفاده کنی؟ که با سادگی هرچه تمامتر پاسخ داد: معمار گفته که این آهن ها را فقط قرمز کن!

2. به نظرم این شیوه رنگ زدن همان رفع تکلیف محترمانه ای است که برخی از ما در بسیاری از موقعیت ها جانشین کارهای اصولیمان می کنیم. مثلاً اینکه وقتی می خواهیم کاری را به سرانجام برسانیم فقط آن را انجام می دهیم که داده باشیم و اینکه چقدر اصولی و منطبق با استانداردهای پذیرفته شده انجام شده است برایمان چندان توفیری ندارد.

ادامه مطلب ...

۶۸ثانیه

بسیاری از سخنرانان موفق به خصوص در حوزه قانون جذب نظیر ایسترهیکس نظریه جالبی دارند. آنها می گویند اگر انسان بتواند فقط 18 ثانیه روی چیزی که واقعاً می خواهد تمرکز کند یک زنگ بزرگ در کاینات به صدا در می آید که توجه کل هستی را به سمت این شخص جلب می کند.


ادامه مطلب ...

بدون شرح

موشی درخانه تله موش دید،

به مرغ و گوسفند و گاو خبر داد

همه گفتند: تله موش مشکل توست بما ربطی ندارد.

ماری در تله افتاد و زن خانه را گزید، از مرغ برایش سوپ درست کردند،

گوسفند را برای عیادت کنندگان سربریدند؛

گاو را برای مراسم ترحیم کشتند

و تمام این مدت

موش در سوراخ دیوار مینگریست و میگریست


قورباغه ی آرام پز(رفتار قورباغه ای)

روزی حکایت جالبی رو در سخنرانی ای شنیدم که به نظر من بسیار جای تأمل داشت و شاید بتوان گفت که نتیجه ی این حکایت درست شبیه نتیجه ی کار بعضی مدیران بی فکر در سازمان هاست .

شرح حکایت:

روزی محققان آزمایش جالبی را انجام دادند آنها میخواستند واکنش قورباغه را در مقابل بالا بردن دمای آب بررسی کنند .آنها ابتدا قورباغه ای را داخل آبی که از قبل روی شعله قرار داده شده بود انداختند ولی قورباغه به شدت واکنش نشان داد و از آب بیرون پرید .سپس ظرف دیگری که قورباغه درونش بود را روی شعله قرار دادند وتصمیم گرفتند دمای ظرف را کم کم زیاد کنند.

قورباغه هم به دلیل اینکه موجودی خونسرد است نسبت به درجه گرمی آب حساسیتی از خود نشان نداد تا اینکه آب به شدت داغ شد و یکدفعه قورباغه متوجه دمای بالای آب شد او تصمیم گرفت اقدامی انجام دهد و از آب بیرون بپرد ولی دیگر کار از کار گذشته بود و این موجود فلج شده بود، وتنها سرش را تکان میداد گویی به سبب بی احتیاطی و حواس پرتی ای که انجام داده است حسرت میخورد.

نتیجه در بعضی سازمانها:

در بعضی از سازمان ها مدیران همانند این قورباغه عمل میکنند،مدیرانی که به محیط و و تغییرات آن وهمچنین وضعیت و شیوه ی انجام کار کارمندان در سازمان توجهی ندارند.این مدیران روند و تغییرات تدریجی را بررسی نمیکنند و بنابراین در زمان مناسب استراتژی مناسب را اتخاذ نمیکنند زیرا خود را برای آن شرایط تغییر کرده آماده نکرده اند .از طرف دیگر این مدیران ظرفیت تحمل خیلی از تغییرات محیطی ناگهانی وهمچنین برخورد ناگهانی با کارکنان رادر مقابل عمل آنان ندارند و بنابراین در برابر آن تغییرات به درستی عکس العمل نشان نمیدهند و از فرصتها و تهدیدهای به وجود آمده به درستی بهره نمیبرندو درنهایت با شکست رو به رو میشوند،آنگاه از کار خود پشیمان میشوند ولی حکایت نوش دارو است پس از مرگ سهراب.

کمی ...

درسی که این تصاویر به من و تو می دهد !

 





































 

پاسخ یک دانشجو

سؤال امتحان نهایی فیزیک دانشگاه کپنهاگ

چگونه می‌توان با یک فشارسنج ارتفاع یک آسمان‌خراش را محاسبه کرد؟

 

پاسخ یک دانشجو :

 "

ادامه مطلب ...

دورکاری؟ اینجا ایران است!

باز باید از آلودگی هوا استثنائاً ممنون باشیم که هرچند بطور موقت، اما باعث شد سخن از یکی از رویکردهای نسبتاً جدید مدیریت منابع انسانی به میان آید و آن دورکاری است. بیش از بیست سال از طرح این واژه در دنیای سازمان ها می گذرد و در این مدت تجربیات ارزشمندی بدست آمده و درس های زیادی آموخته شده است. با یک جستجوی ساده در گوگل می توان به حجم و تنوع مطالب مرتبط پی برد. بطور خلاصه دورکاری در بسته انعطاف پذیر کردن سازمان قرار دارد و - نه لزوماً اما- بیشتر در سازمان های دانش محور کاربرد دارد. شما تمام یا ترجیحاً بخشی از وظایف شغلی خود را در منزل یا هر جای دیگر انجام می دهید و مدیرتان از آن آگاه است و هماهنگی های مورد نیاز انجام می شوند.


ای کاش میفهمیدیم که اگر خوب بفهمیم ، میفهمیدیم که تنها همین فهمیدن ما را نجات میدهد...پس باید بفهمیم که باید بفهمیم!

ادامه مطلب ...