گوهر زمان

 به راستی وقت چیست و چگونه آن را تعریف و توصیف کنیم اگر بگوییم وقت طلاست . طلا قابل دستیابی است ولی وقت بعد از رفتن هرگز به دست نمی آید . شاید بتوان وقت را چنین تعریف کرد وقت هدیه ای است خدادادی که سعادت هر فرد در گروی چگونه صرف کردن آن است . مواهب دنیا هر قدر فراوان و بی حساب باشد برای استفاده از آن وقت لازم است . اگر نتوانیم از مصاحبت دوستان بهره مند شویم وقت چه فایده ای دارد وقت را نباید تلف کرد . وقت یعنی زندگی . مکرر می شنویم که مردم از نداشتن وقت شکایت می کنند این افراد کمبود وقت را بهانه می سازند در صورتی که اراده و تصمیم عمیق برای چگونگی استفاده از وقت را ندارند . گروهی دیگر از انبوه کارهای خود اظهار ملالت می کنند اینان نیز به راه خطا می روند باید برنامه ریزی داشت و کارها را طبق اولویت بندی خود انجام داد تا خسته و ملول نشد . زندگی یعنی وقت و وقت یعنی زندگی .  با وجود این چرا در تلف کردن وقت خود که هر روز آن بخشی از زندگیست اسرار داریم اگر به زندگی علاقه داریم باید ارزش وقت را بدانیم .

دو عاملی که می تواند موجب اتلاف وقت شود :

اول آنکه انسان دارای هدفی که در آن جهت سعی و تلاش کند نباشد .

دوم اینکه انسان دارای هدف معین باشد اما آن را فاش نکند و در نتیجه برای رسیدن به آن کاری انجام ندهد بنابراین انگیزه و هدف دو عاملی است که می تواند انسان را در تنظیم وقت برای زندگی خود یاری نماید .  دقایق عمر مانند گل هستند هر کدام از این گل ها وقتی شکوفا می شوند آن ها را بچینید  تا از بین نروند چون پس از آن گل های دیگری شکوفا می شوند . 

هر چه می خواهید از امروز بخواهید

نظرات 2 + ارسال نظر
بهزادمنش شنبه 18 تیر 1390 ساعت 13:27

سلام
به وبلاگ خودتون خوش اومدید.
خیلی جالب بود.اتفاقا من دیروز داشتم یه کتاب در رابطه با همین مدیریت زمان میخوندم مرسی برای مطلب آموزندتون.
از گذشته درس بگیرید
از امروز لذت ببرید
و به فردا بیندیشید!

مرجان سالاری شنبه 18 تیر 1390 ساعت 21:57

سلام خانم عرفانی عزیز
به جمع دوستان وبلاگ خوش اومدی .خوش حالم که موفق شدی عضو وبلاگ بشی.
ممنون ،موضوع خیلی مفیدی رو نوشتی.
برایان تریسی : شما فقط به یک طریق می توانید وقت وزندگی خود را تحت کنترل در آورید و آن هم تغییر دادن روش فکر کردن ، کار کردن و نحوه روبرو شدن با سیل بی پایان کارهای است که هر روز بر سرتان می ریزد . میزان تحت کنترل در آوردن کارها و فعالیتهایتان بستگی دارد به اینکه تا چه حد بتوانید انجام بعضی از کارها را متوقف کنید و به جای آن وقت بیشتری را صرف فعالیت های کمتری کنید که واقعا می توانند در زندگی شما تحول ایجاد کنند.
موفق وپیروز باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد