چهار نیرو

آلن جونز کشیش می گوید برای ساختن روح به چهار نیروی نامرئی نیاز داریم : عشق ، مرگ ،قدرت ، زمان .
عشق لازم است زیرا خدا ما را دوست دارد .
آگاهی از مرگ لازم است تا زندگی را بهتر بفهمیم .
مبارزه برای رشد لازم است ، اما نباید در دام قدرتی که در این مبارزه به دست می آید بیفتیم زیرا می دانیم که این قدرت هیچ ارزشی ندارد.
سرانجام باید بپذیریم که روح ما هر چند ابدی است اما در این لحظه گرفتار دام زمان است ، با فرصتها و محدودیتهایش .بدین ترتیب باید طوری عمل کنیم که در زمان بگنجد، کاری کنیم تا به هر لحظه ارزش بگذاریم .نباید این چهار نیرو را مشکلاتی بدانیم که باید حل کنیم ، زیرا خارج از اختیار ماست . باید آنها را بپذیریم و بگذاریم آن چه را که باید به ما بیاموزند .

نظرات 3 + ارسال نظر
مرجان سالاری شنبه 1 مرداد 1390 ساعت 14:01

سلام خانم بهاری
مطلب بسیار قابل تأملی بود.درسته که برای ساختن روح این چهار نیروی نامرئی لازم و ضروری است ،اما من دارم فکر میکنم آیا فقط با این چهار نیرو است که روح ما شکل میگیره و ساخته میشه؟!آیا نیرو یا نیرو های دیگری هم هست که مورد نیاز برای روح باشه؟!
من فکر میکنم دو نیروی ضروری دیگه اراده و هدف باشه که به ساختن روح ما کمک میکنه ولی نمیدونم میشه این دو نیرو رو در قالب قدرت جا داد؟
ممنون از مطلب قشنگت
شاد و پیروز باشید

ریحانه صباغ طبسی چهارشنبه 5 مرداد 1390 ساعت 03:26

سلام معصومه جون
تو جلسه وبلاگ نویسا جات واقعا جالی بود...
مرگ را نمی دونم .از عشق و زمان هرچی بگی باز هم کمه ولی از قدرت یه چیزایی فهمیدم:
با قدرت برای رشد مبارزه کن و قدرت, قدرت می افریند. ولی اگر در جهت رشد مضاعف نباشد ارزشی ندارد مثل قدرتی که از تعریف دیگران درما ایجاد می شود و فقط حرف است و حاصل حرف با حرف می رود. پس بهش تکیه نکن ولی باهاش مبارزه هم نکن, بلکه برای رشد خودت مبارزه کن تا باز هم تعریف کنند چون انها تماشاچی هایی هستند که ضعفشون را قبول دارن و از قدرت تو به شگفتی امدند و ان را درک کردن پس اماده ی رشد هستند و یا دنبال قهرمانی برای تقلید و کمک و تو باید با ادامه دادن,الگو شوی, نه با ترد کردن انها. و به مبارزه برای رشد ادامه بده...

سلام ریحانه جان
رسیدن به بخیر. کی بیام سوغاتی بگیرم؟؟؟:)
ممنون از نظری که دادی ولی چند تا نکته:
یکی اینکه هیچکس نمیدونه زمان مرگ جسمش چه تاریخ هست و کی قراره اتفاق بیفته ولی میتونه از مرگ روحش اجتناب کنه. گرفتار شدن در دام قدرتی که هیچ ارزش افزوده ای برای آدم ایجاد نمیکنه خودش نوعی فرو رفتن و کم کم مرگه که خیلی باید مواظب باشیم.
دوم اینکه تعریف دیگران رو فقط بشنو و ازش بگذر چون امکان داره یک روزی همین تعریف ها بشن مقیاس برای تو و کم کم اگه بجای این تعریفها نقدها قرار بگیره امکان داره تورو به سمت زوال بکشونه و یا از راهی که داری پیش میری منحرف کنه.
تعاریف همیشه نشونه درست عمل کردن ما نیستند. نشونه ضعیف بودن و یا قبول کردن ضعف بقیه هم نیست.
گاهی تعاریف دیگران نشون دهنده اینه که ما راه رو داریم اشتباه میریم و کسانی که ازمون تعریف می کنن اینو می دونن ولی نمیخوان تو بفهمی پس مراقب باشیم.

ممنون

ریحانه چهارشنبه 5 مرداد 1390 ساعت 13:38

مرسی معصومه جون خیلی چیزا از جواب نظرت یاد گرفتم.
سوغاتی شما محفوظه دوست خوبم.
راستی اینقدر هم تو کار بندگان خدا سرک نکش
قربونت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد