Managerial skills

 

با سلام خدمت وبلاگ نویسان و وبلاگ خوانان عزیز

در ابتدا عذر خواهی میکنم از خانم سالاری که بر روی مقاله ایشان مطلبم را قرار میدهم

به تازگی این مقاله مدیریتی را دریافت کردم به نظرم مفید اومد گفتم توی وبلاگ قرار بدم تا علاقه مندان هم استفاده کنند
البته با این تفاوت که اصل مقاله به زبان انگلیسی موجود است اگه دوست داشتین دانلود کنید


Managerial skills


مهارت‌های مدیریتی:

چگونه می‌توان اعتماد به نفس پیدا کرد؟


خلاصه : تنها عده کمی ‌از مردم بدون داشتن اعتماد به نفس در کسب‌وکار خود موفق می‌شوند. همه افراد از جوانان بی‌تجربه گرفته تا مدیران با تجربه و رده بالا، زمانی در زندگی احساس کرده‌اند که توانایی لازم جهت مقابله با چالش‌های پیش آمده را ندارند. همه افراد دچار چنین حالت ناامنی می‌شوند؛ اما چنین احساسی نباید مانع پیشرفت در کار شود.

مهارت‌های مدیریتی
چگونه می‌توان اعتماد به نفس پیدا کرد؟

هوتسا عسکری نسب
تنها عده کمی ‌از مردم بدون داشتن اعتماد به نفس در کسب‌وکار خود موفق می‌شوند. همه افراد از جوانان بی‌تجربه گرفته تا مدیران با تجربه و رده بالا، زمانی در زندگی احساس کرده‌اند که توانایی لازم جهت مقابله با چالش‌های پیش آمده را ندارند. همه افراد دچار چنین حالت ناامنی می‌شوند؛ اما چنین احساسی نباید مانع پیشرفت در کار شود.

و اما نظر کارشناسان
به عقیده تونی شوارتز رییس و مدیر ارشد اجرایی «اعتماد به نفس؛ یعنی داشتن امنیت، مثبت اندیشی و عملکرد بهتر». او همچنین معتقد است که احساس ناامنی به طور آگاهانه یا ناخودآگاه همه افراد را آزار می‌دهد. دبورا گرونفیلد استاد رشته مدیریت و رفتار سازمانی می‌گوید: «در شروع کار باید توانایی‌ها و نکات ضعف خود را شناسایی کرد تا بتوان بر عدم داشتن اعتماد به نفس غلبه کرد.» در این مقاله به نحوه چگونگی دستیابی به اعتماد به نفس می‌پردازیم:
اقدام مقدماتی
کار نیکو کردن از پر کردن است. بهترین روش برای ایجاد اعتماد به نفس، کوشش و تلاش مضاعف است. بسیاری از مردم زمانی که احساس می‌کنند به اندازه کافی برای شغل و کار خاصی مناسب نیستند، تلاش کردن را بی‌نتیجه می‌دانند. اما تمرینی که از روی عمد باشد تقریبا چنین احساسی را از بین می‌برد. اگر از توانایی خود در مورد انجام دادن کاری مطمئن نیستید در مقابل عده‌ای صحبت کنید یا مشتری سرسختی را متقاعد کنید. در ابتدا مهارت‌های خود را در محیط امنی امتحان کنید. تمرین کردن بسیار مفید است و علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس، در کیفیت کار تاثیر بسزایی دارد. برای مثال پیش از موعد مقرر و افتتاح فروشگاه جدیدی چندین مرتبه تمرین آزمایشی انجام دهید. حتی افرادی که به توانایی‌های خود اطمینان دارند نیز با تمرین و آمادگی بهتر به نتایج مطلوبتری دست پیدا خواهند کرد.
افراد دارای اعتماد به نفس نه تنها مایل به انجام تمرین هستند، بلکه قبول دارند که تمام مطالب را نمی‌دانند. داشتن مقدار کمی ‌اعتماد به نفس لازم است؛ به خصوص اطمینان به توانایی یادگیری. همچنین در زمینه تقویت اعتماد به نفس به راهنمایی و پشتیبانی در زمان لازم احتیاج دارید. از طرفی دیگر، اجازه ندهید تا شکست نفسی به شما غلبه کند. مردم اغلب به جای تمرکز بر کار خود بیش از حد نظر دیگران برایشان مهم است. زمانی که پی به ارزش وجودی خود می‌برید، دیگر داشتن اعتماد به نفس پیشرفت چندانی در کار محسوب نمی‌شود. در واقع استفاده از واژه اعتماد دیگر مناسب نیست. به جای عذاب کشیدن از آنچه دیگران درباره شخص و کار شما فکر می‌کنند، بر داشتن طرز فکر خاصی تمرکز کنید.
احتیاج به بازخورد
زمانی که به نظر دیگران برای بالا بردن اعتماد به نفس اعتماد ندارید، مورد تایید قرار گرفتن در ایجاد اعتماد بسیار موثر است. در این باره نظر افرادی را بپرسید که به پیشرفت و کیفیت کار شما به یک اندازه اهمیت می‌دهند. در انتخاب افراد با بازخورد مثبت و صحیح دقت کنید. سپس از هر گونه اظهار نظر واقعی و ارزیابی مثبتی به عنوان کلید موفقیت و پیشرفت استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که برخی از افراد بیشتر به حمایت احتیاج دارند.
ریسک کردن
یکی از روش‌های هوشمندانه، اهمیت دادن به نقاط قوت هرفرد است. بسیاری از مردم تا زمانی که واقعا دست به انجام کارهای جدید نزده‌اند، به توانایی‌های خود اطمینان ندارند. تحمل شکست هم در شکل‌گیری اعتماد به نفس بسیار مفید است؛ البته صحبت کردن به مراتب ساده‌تر از عمل کردن است. حس خوبی نیست زمانی که باور کنید در هیچ زمینه‌ای مهارت خاصی ندارید. هنگامی که در انجام دادن کارها تبحر بیشتری به دست می‌آورید آن‌گاه به خود ایمان پیدا می‌کنید؛ اما تصور نکنید که همیشه باید حس خوبی داشته باشید. در حقیقت، اهمیت دادن به خود تنها راه رشد و ترقی است. کمک گرفتن از دیگران راه‌حل مفیدی است. در صورت احتمال پایین ارتکاب اشتباه، از مسوولان بخواهید به شما فرصت تجربه مهارت‌های جدید، خلاقیت و ابتکار بدهند. آنها همچنین باید به هنگام درگیری با چالش‌ها از شما حمایت کنند.
اصولی که همواره باید به یاد داشته باشید
بایدها
درباره دانسته‌های خود و آنچه درصدد یادگیری هستید، روراست باشید.
دست به کارهایی بزنید که از انجام دادن آن مطمئن نیستید.
از فرصت‌های جدید به منظور انجام کارهای دشوار استفاده کنید.
نبایدها
بیش از حد روی کارهایی که توانایی لازم برای انجام دادنش را ندارید پافشاری نکنید.
در صورت نیاز از درخواست هرگونه کمک کوتاهی نکنید.
نگران نظر و قضاوت مردم نباشید و فقط روی کار خود توجه و تمرکز کنید.

هوتسا عسکری نسب
منبع HBR
نقل از دنیای اقتصاد

آدرس: http://www.modiriran.ir/modules/article/view.article.php/c8/786

ترک بک: http://www.modiriran.ir/modules/article/trackback.php/786

نظرات 5 + ارسال نظر
منصوریان یکشنبه 12 تیر 1390 ساعت 23:38

سلام آقای بهزادمنش

مطلب خیلی مفیدی بود.
هفته ی پیش با یکی از دوستانم که نمایندگی بیمه داره و در این کار فرد موفقی هستش و اتفاقا هم رشته ی ما هست ملاقات داشتم زمانی که گفتم دوست دارم کاریو شروع کنم که کسب وکار خودم باشه به من توصیه کرد قبل از هر کاری که قصد راه اندازیشو دارم مدتی به عنوان کارآموز تجربش کنم بعد شخصا اقدام کنم ٬حالا که مطلب شما رو خوندم یاد صحبتهای ایشون افتادم .
شاید تجربه ی انجام کاریو داشتن در بدست آوردن اعتماد به نفس اولیه امری ضروری باشه که من اونو نادیده می گرفتم و هونطور که در متن اشاره شده بود تجربه کردن هم در ایجاد اعتماد به نفس و هم در کیفیت کار تاثیر بسزایی داره.

ـ نقطه ای که در آن از تعقیب رویاهایتان چشم پوشی می کنید همان نقطه ای ست که اعتماد به نفس شما در آن آسیب دیده و مختل شده است ٬این همان نقطه ای ست که در آن به خودتان اعتماد کافی ندارید.

ـ اعتماد به نفس حقیقی این نیست که نترسید.اعتماد به نفس واقعی آن است که بدانید و مطمئن باشید با این که می ترسید اما بی گمان دست به عمل خواهید زد.

باربارا دی آنجلیس

موفق باشید

میلاو دوشنبه 13 تیر 1390 ساعت 02:34

سلام جناب بهزاد منش
مطالب آموزنده ای بود ولی به نظر من علاوه بر این مواردی که ذکر شدچندتا مورد دیگه هم اهمیت دارن :
یکی اینکه برای انجام کارهامون داشتن اطلاعات کافی خیلی مهمه.در انجام امور بلند پروازی نکنیم آرمانی فکر نکنیم چون اگه نتونیم این کارو به انجام برسونیم و شکست بخوریم این باعثه کاهش اعتماد به نفسمون میشه و ترس از شکستهای بعدی ادامه راه رو با مشکل مواجه میکنه .اگه شکستی میخوریم نا امید نشیم عالمی میگه این شکستهای پی در پی اند که پله های نردبان موفقیت رو میسازن.بیش از اندازه واسه مسایل اعتماد به نفس به خرج ندیم که بعد باعث ایجاد اعتماد به نفس کاذب بشه.همیشه تو کارامون جمله من میتونم یادمون بمونه . ودر اخر مطلب هم گفته شد از دیگران کمک بگیریم ولی میشه این رو هم گفت که به دیگران کمک کنیم چون وقتی ما بدونیم میتونیم به دیگران کمک کنیم خب حتما یه توانایی خاصی داریم که طرف مقابل نداره و این خودش میتونه باعث اعتماد به نفسمون بشه

ممنون از مطلب آموزندتون

اعتماد به نفس ضرورتا تضمین کننده موفقیت نیست اما عدم به اعتماد به نفس یقینا باعث شکست است
آلبرت بندورا
موفق باشید

مرجان سالاری سه‌شنبه 14 تیر 1390 ساعت 17:17

سلام
عذر خواهی چرا؟
این وبلاگ گروهیه دیگه ،پس میتونیم هر وقت مطلب خوبی داشتیم مثل مطلب شما بذاریم ،پس عذر خواهی نیاز نیست.
مطلب بسیار آموزنده و کاملی بود ،به نظر من هم انسان تا زمانی که به خودش ایمان نداشته باشه و خودشو کوچک و ناتوان ببینه نمیتونه هیچ کاری رو انجام بده ولی خود بزرگ بینی بیش از حد هم باعث میشه که توقع انسان در همه ی کارها بالا رود و این هم باعث شکست شود.
پس اعتماد به نفس یکی از عوامل مهم موفقیت است ولی نه اعتماد به نفس کاذب.
ممنون از مطلب خوبتون
موفق باشید

معصومه بهاری چهارشنبه 15 تیر 1390 ساعت 10:11

سلام
مطلب جالب و موضوع قشنگی رو مطرح کردین.
به نظر منم تو هرکاری که اعتماد به نفس واقعی داشته باشی و تلاش کنی میتونی موفق باشی. داشتن اعتماد به نفس خوب مستلزم عمل کردنه.
پس به خودمون اعتماد و اطمینان کنیم کاری رو می تونیم انجام بدیم. تلاش کنیم و از مشکلات فرار نکنیم.
مطمئن مطمئن موفق میشیم.

بهزادمنش شنبه 18 تیر 1390 ساعت 13:21

سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان
عذر میخوام که دیر پاسخ اظهارنظرات خوب و سازندتون رو میدم و همین طور کلی پاسخ میدم.به تمام فرمایشات دوستان موافقم
ولی دوستان به گفته خانم سالاری یادمون باشه اعتماد به نفس کاذب پیدا نکنیم
شاد و پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد