یک مطلب کاملا غیر فمینیسمی

بهره هوشی زن‌ها به مراتب از مردها کمتر است


*************************************************************

*************************************************************



مساله اول :
آدم‌های مختلف در مواجهه با این عنوان بنا به شخصیت، جنسیت، معلومات و نگرش اجتماعی‌ای که دارن، پیش‌داوری های متفاوتی رو “ناخواسته” و قبل از خوندن اصل مطلب پیدا می کنند . به طور مشخص هیچ خانمی رو نمیشه پیدا کرد که با خوندن این عنوان، کوچکترین حس موافقی درش ایجاد شده باشه . اما درباره آقایون کمی داستان متفاوته . متحجرینِ متمایل به مردسالاری، یقینا گل از گلشون می‌شکفته و خوشحال میشن که “سند” جدیدی برای برتریِ ایدئولوژی‌شون پیدا کردن . اما دسته دوم که متمایل به روشن‌فکری هستند ( و چقدر من از واژه روشن‌فکر بدم میاد!) رفتاری نسبی خواهند داشت . ینی یا بی‌تفاوت می‌گذرن و به “سطح دغدغه” نگارنده پوزخند میزنن، با پیگیر میشن که سر از اصل ماجرا در بیارن

نیاز به توضیح نیست که اصل عنوان، کذب محض هست و هیچگونه پایه و اساسی نداره . هدف، رونمایی از شکل غالب مواجهه‌ی ما باموضوعات پیرامونمون هست . این کاملا منطقیه که ما در تقابل با موضوعات و مباحث جدید، واکنش با همون پیش‌داوری شرطی  و بدون تامل داشته باشیم . به نظر این جزء فطرت ماست و نمیشه دست‌کاریش کرد . اما تاسف بار، اصرار روی اون و عدم کنکاش در اونه .
نکته : رفتار هیجانی رو در برابر موضوعات، با “بازنگری منطقی” تلفیق کنیم که خیلی زود مسائل بی‌پایه و اساس رو به عنوان ” واقعیت نپذیریم .


ادامه مطلب ...