دانشگاه نروید ، خوشبخت ترید!

آیا به نظر شما هم این درسته که کسانی که دانشگاه نرفتن خوشبخت ترند؟؟؟!!!  

دیرزمانی برخی رشته های تحصیلی مثل کشاورزی و شیمی بیشترین میزان فارغ التحصیلان بیکار را شامل می شد اما متاسفانه با گذشت زمان، حجم قابل ملاحظه ای از فارغ التحصیلان رشته های پایه نیز به جمع بیکاران تحصیلکرده اضافه شدند. "پزشکی" از جمله این رشته ها است که بنابر اعلام آمارهای غیر رسمی نزدیک به 35 درصد فارغ التحصیلان رشته پزشکی در مشاغل غیر مرتبط مشغول بکار هستند.

کسب مدرک از مهمترین آرزوهای هر جوان ایرانی است که در این میان ترسیم دور نمای آینده زندگی و شغل اهمیت والاتری پیدا می کند. در دفترچه راهنمای انتخاب رشته داوطلبان کنکور تعداد مشخصی رشته تحصیلی وجود دارد که بازار کار و کارکرد شغلی هر رشته به تفصیل در آن مورد اشاره قرار گرفته است. مثلا در ذیل رشته حقوق این توضیح دیده می شود که فارغ التحصیلان در مراکز قضایی یا دفاتر اسناد رسمی و یا وکالت مشغول بکار خواهند شد... توضیحات ارایه شده در خصوص آینده شغلی افراد شاید تاحدی آرمانی و غیر واقع به نظر برسد. از سویی اشباع بازار کار و حجم انبوه فارغ التحصیلان در نگاه اول، دورنمایی ناامیدکننده از اشتغال فارغ التحصیلان را به تصویر می کشد به خصوص که مشکلات استخدامی و موانع قانونی فرار روی آن امکان دسترسی به شغل دولتی را برای فارغ التحصیلان تا حد زیادی کاهش داده است. افزایش میزان فارغالتحصیلان در رشته های مختلف صرفنظر از ابعاد و پیامدهای اجتماعی آن تا حد زیادی اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار می دهد. ایجاد مشاغل کاذب و شاغل شدن در حرفه ای به غیر از رشته تحصیلی، علاوه بر آنکه نیروی کار اقتصادی یک کشور را به شدت توسعه نیافته معرفی می کند، در نامتوازن شدن وضع اقتصادی کشور نیز تاثیر بسزایی دارد...

 اوضاع نسبتا بد فارغ التحصیلان پزشکی

دیرزمانی برخی رشته های تحصیلی مثل کشاورزی و شیمی بیشترین میزان فارغ التحصیلان بیکار را شامل می شد اما متاسفانه با گذشت زمان، حجم قابل ملاحظه ای از فارغ التحصیلان رشته های پایه نیز به جمع بیکاران تحصیلکرده اضافه شدند. "پزشکی" از جمله این رشته ها است که بنابر اعلام آمارهای غیر رسمی نزدیک به 35 درصد فارغ التحصیلان رشته پزشکی در مشاغل غیر مرتبط مشغول بکار هستند. این امر در سایر رشته ها نیز قابل مشاهده است بطوریکه می توان گفت انتقال نیروی کار تحصیل کرده و غیر ماهر به بخشهای خدماتی از سال 79 تا 85 با افزایش سرسام آور 68 درصدی روبرو بوده است.

فارغ التحصیلان صرف داشتن مدرک تحصیلی بالا گمان می کنند که بلافاصله پس از فراغت از تحصیل به شدت مورد توجه ارگان ها و بخشهای دولتی و غیر دولتی قرار خواهند گرفت غافل از اینکه مدرک زدگی جایی برای کیمیا پنداشتن مدرک تحصیلی باقی نگذاشته است.

ادامه مطلب ...

وبلاگ؟؟؟!!!

اصلا دقت کردین که چند وقته خیلی کم به وبلاگ سر می زنیم، خیلی کم مطلب میذاریم، اصلا میایم یا اینکه... 

قرار نبود فقط توی طول ترم فعال بمونه ولی الان... 

خیلی وقتها از خیلیها خبری نیست. 

کجااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایین؟؟؟؟

کامیون حمل زباله

سلام به همه دوستان عزیزم

چند روز پیش یه مطلب جالبی رو تویه ایمیلم خوندم گفتم اینجا بزارم تا شما هم بخونیدش،امیدوارم خوشتون بیاد.

روزی من با تاکسی عازم فرودگاه بودم. ما داشتیم در خط عبوری صحیح رانندگی می کردیم که ناگهان یک ماشین درست در جلوی ما از محل پارک خود بیرون پرید.
 
رانندة تاکسی من محکم ترمز گرفت. ماشین سر خورد، و دقیقاً به فاصله چند سانتیمتری از ماشین دیگر متوقف شد!
 
راننده ماشین دیگر سرش را ناگهان بیرون آورد و شروع کرد به فریاد زدن به طرف ما. راننده تاکسی فقط لبخند زد و برای آن شخص دست تکان داد. منظورم این است که او واقعاً دوستانه برخورد کرد.
 
با تعجب از او پرسیدم: چرا شما این رفتار را کردید؟

ادامه مطلب ...

دیگران احمق نیستند

عتیقه‌فروشی در روستایی به منزل رعیتی ساده وارد شد. دید کاسه‌ای نفیس و قدیمی دارد که در گوشه‌ای افتاده و گربه در آن آب می‌خورد. دید اگر قیمت کاسه را بپرسد رعیت ملتفت مطلب می‌شود و قیمت گرانی بر آن می‌نهد. لذا گفت: عموجان چه گربه قشنگی داری آیا حاضری آن را به من بفروشی؟ رعیت گفت: چند می‌خری؟ گفت: یک درهم. رعیت گربه را گرفت و به دست عتیقه‌فروش داد و گفت: خیرش را ببینی. عتیقه‌فروش پیش از خروج از خانه با خونسردی گفت: عموجان این گربه ممکن است در راه تشنه‌اش شود بهتر است کاسه آب را هم به من بفروشی. رعیت گفت: قربان من به این وسیله تا به حال پنج گربه فروخته‌ام. کاسه فروشی نیست.

خصوصیات افراد خود ساخته

دوستان شرمنده نتونستم لینک یادداشت پایین را درست کنم, مطلب را اینجا درج کردم.

خصوصیات افراد خود ساخته

در این مقاله ۱۶ خصوصیت از افراد خودساخته را برایتان عنوان می کنیم. فرد خود ساخته اینجا به معنی فردی است که درصدد واقعیت دادن به توانایی های خود است.
بعد از اینکه تک تک این خصوصیات را به دقت مطالعه کردید، به نسبت میزان نزدیکی که به هریک از خصوصیات دارید، به خود نمره ۱ تا ۱۰ بدهید.
نتیجه ای که به دست می آورید نمایش شهودی نقاط ضعف و قدرت شما در حرکت به سمت به واقعیت کشاندن توانایی های فردیتان است.
وقت بگذارید و به این فکر کنید که واقعاً چرا در برخی خصوصیات قوی تر از بقیه هستید. چه چیز باعث شده که برای فلان خصوصیت نمره بالایی بگیرید؟ برای اینکه نمره هر خصوصیت را در خودتان بالاتر ببرید، چه باید بکنید؟ بالاترین نمره ای که می توانید به دست آورید ۱۶۰ است. شما چقدر به این عدد نزدیک هستید؟



ادامه مطلب ...

استیو جابز استعفا داد!!!!!

سلام بچه ها :(یه خبر جالب)
امروز در خبرها آمده است : 
استیو جابز از مدیرعاملی اپل کنار رفت ... این خبر برای همه ی کسانی که اپل و استیو جابز را می شناسند حس غریبی ایجاد می کند .

واقعیت اینست که استیو جابز هم مثل همه ی ما فرصت کوتاهی برای زندگی دارد . فرصتی که او برای استیو جابز شدن از آن استفاده کرد . فرصتی که به هر کدام از ما داده می شود تا آن چیزی باشیم که می خواهیم ...
استعفای او تاملی بزرگ بود برای فعالان عرصه کسب و کار در  دنیای پرشتاب و پر رقابت امروز .

اسیتو جابز بی تردید یکی از بزرگترین مدیران عصر حاضر است که زندگی او آموزه های بسیار برای همه ی ما دارد ،استعفای خود را اعلام کرد و تیم کوک یکی از مدیران ارشد اپل به عنوان مدیر عامل معرفی شد.
جمله یی زیبا در استعفای او شاید برای همه ی ما بسیار قابل تامل باشد و شاید لازم باشد هر کدام از ما در مقطعی از کار خود از آن استفاده کنیم :


آقای جابز در نامه استعفای خود نوشته است: "همواره گفته ام اگر روز فرا برسد که نتوانم به وظایف و انتظاراتی که از من به عنوان مدیرعامل اپل می رود عمل کنم، خودم اولین کسی خواهم بود که این موضوع را به شما اطلاع خواهم داد. متاسفانه این روز فرا رسیده است."

به امید آنکه همه ی ما آنچنان زندگی کنیم که توشه ی کافی برداشته باشیم .

زندگی نامه ی استیو جابز:(لطفا اینجا کلیک کند)