نکاتی از خودساخته ها و ایرانی ها )

لطفا لینک زیر را مطالعه کنید.
نکاتی از خودساخته ها
ایرانی ها:فکر می کنید مسیر عکس هم برای خود ساخته شدن وجود داره ؟؟؟مثل رعایت نکات بالا!؟(این سوال ذهن ایرانی و راحت طلب من هست)
ادمهای خود ساخته همیشه چیزهای تازه و جذابی در زندگی دارند که دیگران را برای الگو گرفتن جذب میکنند.ولی کمتر کسی به نوع زندگی واقعی اونها جذب می شه چون تجربه های انها در شرایط سخت بدست می اید.متاسفانه ایرانی ها خیلی از دنیای خودساخته ها دور شدند ...این تصور من در همه ی سطوح اجتماعی است.تنبلی و کپی کاری و مصرف کننده بودن از عادات زشت ما شده.

از کجا امده ایم وبه کجا می رویم!؟

وقتی از یک وارد کننده ی لوازم خودرو در مورد نوع محصولش صحبت کردم و فهمیدم تولید آن در کشور بسیار ساده هست, پرسیدم: چرا این محصول را در کشور تولید نمی کنید؟ .حق داشت که خیلی ساده در جواب بگویید (کو مرد عمل!؟) ....تا زمانی که راه خم شدن جلوی خارجی راحتتر هست و تا زمانی که سرمایه ها فروش خوبی دارند و اقتدار و قدرت مفهوم اش را از دست داده چه کسی  دل اش می خواهد روی پای خودش بایستد و تلاش کند!؟
فکر می کنید چرا موفقترین و شناخته شده ترین زندگی ها از سخت ترین شرایط حکایت می کنند!؟
در نهایت همین انسانهای در رفاه در اثر از دست دادن عزت نفس و حس موفقیت طلبی خود دچار بیماری بهانه تراشی می شوند و برای رفع عذاب وجدان خود و تبرئه تنبلی خودشان سعی در بد جلو دادن شرایط دارند.البته که شرایط راحتی همیشه خوب نیست.منابع زیاد استعداد زیاد و امکانات در دسترس مثل هوش سرشار و منابع طبیعی گران قیمت فراوان کشور ایران برای ,دشمن انسان ماندن ایرانی شدند و ما قافلیم از رد شدن در این امتحان رحمت الهی.
چرا ادم های خود ساخته الگو می شوند؟؟؟اونها هم خوبی ها وبدی هایی دارند که متعلق به دنیای خودشون هست و تا کسی درگیر ان دنیا نباشه به اونها نمی رسد ...ادم های خودساخته دیگر الگو نمی شند, درجامعه ای که "هدفی و خواسته ای"فراتر از سطوح محدود اطرافمان نداریم و کسی بیشتر از سطح صفر موجود تلاش نمی کند چون خودش را چسبیده به واقعیت محدود و مشکل جامعه می بیند.
یک قطره ی قیر برای کنده شدن از سطح قیر یک بشکه باید کشش بالای تمام ذرات قیر موجود را تحمل کنه ولی وقتی بالا امد سطح قیر را هم با خودش بالا می اورد. و این یعنی زندگی برای ادم متفاوت راحت می شود و جامعه با او که تلاش کرده همسو خواهد شد.هر چند مشکلات در ابتدا زیاد و موانع غیرقابل انکار باشند و شجاعت و ارادهی فراوانی برای ایستادگی در برابر جامعهی عادت زده و ضد تغییر وجود داشته باشد و این الگو همواره و در هر شرایط و جامعه ای برای انان که ارزوی ای فراتر از واقعیت موجود در دل دارند صدق می کند.
به نظر می رسد ادم های خودساخته در رنجی مبهم زندگی می کنند و در شادی ای اشکار.ولی ارامش فراگیری دارند.چیزی که جامعه ی اشفته ی ما به ان بیشتر از هر زمان نیاز دارد و عزت نفسی که از دست رفته است...
لطفا در مورد درستی ویا نادرستی اعتقاد من فکر کنید.
من منتظر انتقاد شما هستم.

http://u24.ir/thread.aspx?gid=3996&tid=184556

خوشحال می شم عضو گروه بشید و به دوستان متخصص من نظر دادن و فکر کردن و کار گروهی یاد بدید بچه ها!

با تشکر
صباغ طبسی


نظرات 7 + ارسال نظر
برخورداری چهارشنبه 2 شهریور 1390 ساعت 13:30

مطالبتون جالب بود...
موفق باشین..
از یو24 با وبلاگتون آشنا شدم...

سلام جناب برخورداری
متشکرم گه به ما سر می زنید.
موفق باشید

مرجان سالاری چهارشنبه 2 شهریور 1390 ساعت 23:25

مطلب بسیار جالبی رو بیان کردی ریحانه ی عزیز
مطلبی است که جای بحث زیادی داره فقط همینو بگم که یه جایی خوندم تو ایران از هر هزارتا نوزاد که به دنیا میان 999 تا باهوشند و یکی کودن ولی تو ژاپن از هر هزار تا بچه که به دنیا میاد 999 تا کودن ولی یک نفر باهوشه ،سوال شد که ،پس چرا ژاپن اینقدر پیشرفت میکنه ولی ایران نه،در جواب نوشته شده بود زیرا تو ایران اون یه نفر کودن میشه رییس که به باهوشا دستور میده ولی تو ژاپن اون باهوشه میشه رییس و بقیه باید از اون تبعیت کنند.
به نظر من هم واقعیت همینه ،مشکل ایران از پایه است و اینکه نوع فرهنگ سازی ای که به وجود اومده که همین ها باعث عقب ماندن و راحت طلب بودن ایرانیا است و اگر از اول تویه گوش ماهم مثل ژاپنی ها میخوندند که اگر کار نکنی و اگر دنبال رقابت نباشی نابود میشی،وضعیت ما بهتر از الان بود.
ممنون از مطلب قشنگت

خواهش می کنم عزیز
حالامقاله نویسیم خوب شده یا بدتره
امار جالبی دادی ممنون .
یاد پاور پویت قایقرانی افتادم.
مدیریت درست تنها راه چاره است.......

میلاو شنبه 5 شهریور 1390 ساعت 01:17

سلام ریحانه جان
میبخشی که این همه دیر شدم .راستش یکم تو مطلبت گیر بودم منتظر بودم دو نفر دیگه هم نظر بدن ببینم ایا همونیه که فکر میکنم بقیه هم فکر میکنن یا نه؟ که دیگه ترجیح میدم نظرمو بگم اگه اشتباه متوجه شدم ممنون میشم بهم بگی.راستش اینطور که متوجه شدم بحث مصرف کننده بودن ایرانی هاست به جای تولید کنندگی!!!خب به نظرم متاسفانه این موردم برمیگرده به اون فرهنگ خلاقیت که اینجا تازگیا داره واسه مردم جا میوفته که بازم جای شکر داره.یه چیزی که هست ما ترجیح میدیم یک درد که بوده و هست رو تحمل کنیم ولی واسه درمانش اقدام نکنیم(میشه گفت میترسیم از مواجهه با یک موقیت جدید)نمونه بارزش خودروی پیکان ملی مونه که بعد از 50سال طول کشیده تاازش دست بکشیم وبه فکر طراحی یه خودرو دیگه بیوفتیم با نام سمند که( البته اونم میگن ،منم شنیدم )که کپی از یه مدله خارجیه.و به نظرم یه کاری که میشه کرد واسه ادامه پیدا نکردنه این فرهنگ منفی ترویج بیشتر خلاقیت در افراد جامعه اس.و یه مشکل دیگه هم که الان یادم افتاد بها ندادن به طرح های بچه های ایران تو خود ایرانه وگرنه اگه حضور ذهن داشته باشی یکی از طراحانه خودرو که واسه چند کارخونه معروف دنیا طاحی خودرو انجام داده بود از جمله رنو.. یه ایرونیه .
الان یکی از جملهاشو که در مورد این موضوعه برات در اوردم .این شخص یعنی هرمیداس اتابکی میگه : ببین میلاو جان ُما اول باید با شرکت‌های خارجی مثل شرکت‌های آلمانی، ایتالیایی و دیگر شرکت‌ها، همکاری مشترک انجام دهیم. از طرفی باید سعی کنیم از اتومبیل‌هایی که در آمریکا یا اروپا ساخته می‌شوند تقلید نکنیم و خودرویی طراحی کنیم که به فرهنگ و جامعه ما نزدیک باشد. ومیلاوم در جوابش میگه ولی هرمیداس جان ،کو گوش شنوا...

البته خیلی مثالهای دیگه هست که متاسفانه استرس نتایج مخمو مختل کرده.
خب با اجازت برم یه سر به سایت اون سازمان سنجش بزنم...
موفق باشی

میلاو شنبه 5 شهریور 1390 ساعت 01:27

راستی ببخشید الان که دوباره نظرمو خوندم متوجه شدم چقدر جمله بندیام افتضاحه.ولی امیدوارم منظورمو رسونده باشم
موفق باشی

یک دونده شنبه 5 شهریور 1390 ساعت 03:35

خانم طبیسی سلام
خوبید؟ این لینکه شما که فعلن خرابه.
بنابراین خیلی نظر نمی تونم بدم.
اماخوب از میلاو بپرسم که چکار کرد امتحانشو. خودش و بقیه بچه ها.

شما خودتون چکار می کنید؟ یک خبری بدید, بی خبر نباشیم.

راستی فردا طلا گرون میشه. یکمی کپی کاری هست, اما بازم خبره.

سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیزمون
متشکرم استاد که اینقدر به فکر ما هستید.بنده که نسبتا خوبم.یعنی هنوز زنده ام و نفس می کشم.شما چطورید ؟انشالله که همه چیز بر وفق مراده و به خوبی و خوشی پیش می رود....
برای لینک خراب عذر خواهی می کنم .درست بشو نبود.مطلب را جای دیگه ای داشتم با اجازه تو پست بالا درج کردم.
من هم امیدوارم همه بچه های کنکوری موفق بوده باشند. واسه ما هم دعا کنید.
استاد ما در خدمتیم.خبر خاصی نیست از بی کاری دارم سوخته می شممزاحم می شیم.
راستی خبر جالبه هست... به نظر نمی رسید بعد از اون رشد مداوم وقتی به ارزونی برسه حالا حالا ها دوباره قیمت بره بالا .این بازار طلا هم برای خودش ماجراها داره .ممنون از خبرتون.

میلاو شنبه 5 شهریور 1390 ساعت 03:44

سلام استاد
وقتتون به خیر
راستش به نظر من که کنکور بدی نبود .البته امیدوارم زود قضاوت نکرده باشم.امروزم دیگه قراره خبر نتایج اولیه بیاد تا ببینیم چیکار کردیم.
واسمون دعا کنید
موفق باشید

مرجان سالاری یکشنبه 6 شهریور 1390 ساعت 12:43

سلام استاد عزیز
درمورد طلا گفته بودین،یکی از دوستای من هم که شوهرش طلا سازه گفت طلا از هفته ی پیش تا نیمه های این هفته قیمتش بالا میره ولی از نیمه های این هفته تا آخر هفته قیمت طلا افت میکنه واسه همین هفته ی پیش ده میلیون از طلاهاشو فروخته تا آخر این هفته دوباره بخره.خیلی مطمئن بود،نمیدونم واقعا همین طوره؟!!!
مرسی استاد که خبر میدین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد