باتی یر در زمین بسکتبال

سال2005، تیم بسکتبال هاستون راکتس ایالت تگزاس آمریکا به دنبال یک بازیکن بااستعداد برای اضافه کردن به تیمش بود. پس از تحلیل های مقدماتی، فهرستی از بازیکنان تهیه شد. بعضی از آنها موجود نبودند یا اینکه خیلی گران بودند. دیگران هم به نظر نمی آمد مناسب تیم باشند.

با استفاده از تحلیل های تفصیلی، مدیر تیم راکتس بازیکنی به نام شین باتی یر را به عنوان کسی که تیم به آن نیاز دارد پیشنهاد کرد. کسی از این انتخاب متقاعد نشده بود. بر اساس معیارهای سنتی - امتیاز، گرفتن توپ از حلقه، دفاع و غیره- باتی یر فقط یک یازیکن متوسط بود. اما تحلیل هاستون یک قدم فراتر رفته بود. تحلیل به گونه ای بود که می شد عملکرد اعضای تیم، وقتی باتی یر در زمین بود، را فهمید. هر وقت باتی یر در زمین بود، صرفنظر از اینکه کجا بازی کند، هم تیمی هایش بهتر بازی می کردند و اعضای تیم حریف بدتر. باتی یر یکی از ستارگان تیم هاستون هنوز در این تیم بازی می کند. 

 

نظر:

شما به چه فکر می کنید؟ کار تیمی در سازمان، در نظر گرفتن عملکرد گروهی کارکنان برای سازمان در مقابل عملکرد فردی، معیارهای انتخاب کارکنان و ...

نظرات 1 + ارسال نظر
بهزادمنش دوشنبه 16 خرداد 1390 ساعت 18:19

سلام
به نظر من هدف مدیر تیم از آوردن باتی یر استفاده از خودش نبوده بلکه استفاده از او به عنوان اهرم انگیزشی بوده برای باقی بازیکن ها
این نکته مهمی است که ما در تیمهای فوتبال داخلی نیز میبینیم که با حضور یک بازیکن سر شناس؛ تیم به موفقیت چشمگیری میرسد
البته به عقیده من در سازمانها به این صورت که در تیمهای ورزشی از یک فرد موفق استفاده میشود نمیتوان خروجی گرفت!!!
بهتر آن است که هر از گاهی از افراد موفق دعوت به عمل آید جهت استفاده از تجربیاتشان این روش موثر تری میباشد برای ایجاد انگیزه برای کارکنان؛در درجه اول هزینه آن کمتر است و همین طور برای سازمان تازگی دارد.
ممنون برای مطلب مفیدتون نکته تازه ای آموختم.
پاینده باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد