چند تا کتاب باهال حتما بخونییییییییییییییییییییییییییین

کتاب کدهای رهبری سازمانی

بعد از سه گانه‌های ما در منابع انسانی (طرح ارزش آفرینی منابع انسانی، ارزیابی متوازن منابع انسانی، شایستگی های منابع انسانی) کتاب «کدهای رهبری» سازمانی که در سال 2008 توسط گروه RBL تدوین شده است، ترجمه و با سرعت عمل قابل ستایش انتشارات سرآمد به بازار آمد. این کتاب، به ادعای مؤلفین آن، عصاره دانش بشر در زمینه رهبری است که بطور کاربردی درصدد بدست دادن چارچوبی برای درک و اجرای رهبری مؤثر است. یکی از نکات متمایز این کتاب طراحی وب‌سایت جالبی برای آن است که منابع مفید و مکملی اعم از ویدئو، پرسشنامه و ... عرضه کرده است.



کتاب شایستگی های منابع انسانی

پس از کتاب «طرح ارزش‌آفرینی منابع انسانی» که به عنوان کتاب برگزیده سومین کنفرانس توسعه منابع انسانی انتخاب و عرضه شد، امسال نیز کتاب «شایستگی‌های منابع انسانی» به عنوان کتاب برگزیده پنجمین کنفرانس تقدیم علاقه مندان شد. این کتاب توسط انجمن منابع انسانی آمریکا در سال 2008 منتشر شد و با توجه به اهمیت و غنای قابل توجه آن با فاصله زمانی اندک در ایران ترجمه شد.

این کتاب همچون طرح ارزش آفرینی منابع انسانی کاری متفاوت است؛ اما آنچه آن را بیش از هرچیزی متمایز می کند ساختار پژوهش‌محور آن است که به مدت بیست سال از 1987 تا 2007 و در ده ها کشور جهان به اکتشاف و تحلیل شایستگی های منابع انسانی با مشارکت 40 هزار نفر از متولیان منابع انسانی و غیر منابع انسانی پرداخته است. از اینرو می توان ادعا کرد که کامل‌ترین پژوهش در حال حاضر در زمینه شایستگی های منابع انسانی است.


کتاب ارزیابی متوازن منابع انسانی

بالاخره بعد از یک سال و نیم تأخیری که رخ داد، کتاب «ارزیابی متوازن منابع انسانی» با همت انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران در شهریور ماه به بازار عرضه شد. این کتاب اصولاً حداکثر باید در شهریور سال گذشته به بازار می‌آمد که متأسفانه در تونل های بوروکراسی یک ناشر دچار تأخیر شد و دست آخر صلاح در آن دیدیم که کار را به دست کاردان بسپاریم. به هر روی این کتاب ارزشمند را که جرقه سنجش و اندازه گیری را در منابع انسانی رقم زد، باید خواند و از آن بهره گرفت. در سال 83 با الهام از کلیات این رویکرد، اینجانب به همراهی جناب آقای دکتر مشبکی مقاله‌ای را زیر عنوان «ارزیابی متوازن در منابع انسانی» برای اولین کنفرانس توسعه منابع انسانی فرستادیم و در یک کارگاه جنبی آن را ارائه کردیم. خوشحالم که با همت همکاران گرامی‌ام امکان ترجمه این اثر دست داد. به امید آن که مورد توجه شما مشتاقان متون منابع انسانی قرار گیرد.

نظرات 3 + ارسال نظر
مرجان سالاری جمعه 6 خرداد 1390 ساعت 17:31

ممنون آقای گوهری
سایتهای مفیدیه،امیدوارم بتونم ازشون استفاده کنم.

بهزادمنش شنبه 7 خرداد 1390 ساعت 10:50

مرسی عزیزم توی زحمت افتادی.!!
حتما بعدا ازشون استفاده میکنم

lost شنبه 7 خرداد 1390 ساعت 11:40

سهراب جان لطفا در نوشتن کلمات دقت کن
با حال نه با هال

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد