استراتژی

روزی مرد کوری روی پله‌های ساختمانی نشسته و کلاه و تابلویی را در کنار پایش قرار داده بود. روی تابلو خوانده می شد: «من کور هستم لطفا کمک کنید.»

روزنامه نگار خلاقی از کنار او می گذشت؛ نگاهی به او انداخت. فقط چند سکه در داخل کلاه بود.. او چند سکه داخل کلاه انداخت و بدون اینکه از مرد کور اجازه بگیرد، تابلوی او را برداشت، آن را برگرداند و اعلان دیگری روی آن نوشت و تابلو را کنار پای او گذاشت و آنجا را ترک کرد. عصر آن روز، روز نامه نگار به آن محل برگشت و متوجه شد که کلاه مرد کور پر از سکه و اسکناس شده است. مرد کور از صدای قدمهای او خبرنگار را شناخت و خواست اگر او همان کسی است که آن تابلو را نوشته بگوید ،که بر روی آن چه نوشته است؟ روزنامه نگار جواب داد: چیز خاص و مهمی نبود، من فقط نوشته شما را به شکل دیگری نوشتم؛ لبخندی زد و به راه خود ادامه داد. مرد کور هیچ وقت ندانست که او چه نوشته است ولی روی تابلوی او خوانده می شد:

 

« امروز بهار است، ولی من نمیتوانم آنرا ببینم !!!!! »



وقتی کارتان را نمی توانید پیش ببرید، استراتژی خود را تغییر بدهید؛ خواهید دید بهترین ها ممکن خواهد شد؛ باور داشته باشید هر تغییر بهترین چیز برای زندگی است.


حتی برای کوچکترین اعمالتان از دل، فکر، هوش، و روحتان مایه بگذارید؛ این رمز موفقیت است.... لبخند بزنید!

 


نظرات 6 + ارسال نظر
صفوی چهارشنبه 8 تیر 1390 ساعت 20:53

ممنون خیلی مطلب جالبی رو بیان کردین.ولی این مایه گذاشتن وهوش و پشتکار از همه چیز مهمترهستند.

خواهش میکنم
ولی اگه گفتین کدوم یکی از بقیه مهمتره؟!!
آفرین درست حدس زدین پشتکار و تلاش. این تلاش و پشتکار است که میتونه در مقابل خیلی از مشکلات احتمالی که در مسیر زندگی با اون مواجع میشیم مارو یاری کنه
متشکرم از اظهار نظرتون. شاد باشید

میلاو چهارشنبه 8 تیر 1390 ساعت 22:16


سلام جناب بهزاد منش
به نظرم این قدرت سخن گفتن جزء مهمترین مسایل روز مره ما هستند تا حدی که یک جمله کوتاه میتونه از یک کنفرانس چندساعته تاثیر گذارتر باشه واین قدرتم بر مبنای اون طرز تفکر ما از مسایل سرچشمه میگیره
و در مورد جمله ای هم که فرمودید هر تغییر بهترین چیز برای زندگی است. فکر میکنم پابلو نرودا خیلی زیبا در این مورد سخن گفته که اکثر تفکر منو تو خودش جا داده

به آرامی آغاز به مردن میکنی
اگر سفر نکنی
اگر چیزی نخوانی
اگر به اصوات زندگی گوش ندهی
اگر از خودت قدردانی نکنی.
به آرامی آغاز به مردن میکنی
زمانی که خودباوری را در خودت بکشی
وقتی نگذاری دیگران به تو کمک کنند
به آرامی آغاز به مردن میکنی
اگر برده عادات خود شوی
اگر همیشه از یک راه تکراری بروی ....
اگر روزمرگی را تغییر ندهی
اگر رنگ های متفاوت به تن نکنی
یا اگر با افراد ناشناس صحبت نکنی
تو به آرامی آغاز به مردن میکنی
اگر هنگامی که با شغلت؛ یا عشقت شاد نیستی؛ آنرا عوض نکنی
اگر برای مطمئن در نا مطمئن خطر نکنی
اگر ورای رویاها نروی
اگر به خودت اجازه ندهی
که حداقل یکبار در تمام زندگیت
ورای مصلحت اندیشی بروی ....
امروز زندگی را آغاز کن !
امروز مخاطره کن !
امروز کاری بکن !
نگذار که به آرامی بمیری ...
شادی را فراموش نکن !

موفق باشید

سلام بر شما
ادبیات زیبای بود ولی نمیدونم چرا وقتی خوندمش یه مقدار غمگین شدم!!!
فکر میکنم علتش تکرار زیاد کلمات نا امید کننده بود. در کتابی میخوندم انسانها اگر برای روی چیزهای غمبار یا نا امید کننده فکوس کنند و آنها را تکرار کنند ناخواسته دچار غمزدگی میشوند
پس شما هم شادی را فراموش نکنید زیرا خنده بر هر درد بی درمان دواست

مرجان سالاری پنج‌شنبه 9 تیر 1390 ساعت 03:10

سلام
مطلب بسیار قابل تأملی رو بیان فرمودید.
به نظر من اگر به خودمون و زندگی خودمون اهمیت بدیم ،آنگاه میتونیم به راحتی دگرگونی و تغییر را هم، در خودمون به وجود بیاریم .اگر به دنبال تغییر در دیگر انسانها نباشیم ،اگر دنبال تغییر دنیامون نباشیم واگر به دنبال تغییر دادن شهرمون نباشیم آن وقت به راحتی میتوانیم تغییرات را در خودمان به وجود بیاوریم ،آن زمان که خودمون تغییر کردیم ،دنیا را هم تغییر میدهیم. اغلب اوقات باید به جای تغییر دادن دیگران و بقیه ی چیزها یاد بگیریم که آنها را بپذیریم ،چاره ای جز این نیست و لی این هم یکی از اعمال ماست پس باید از دل ،فکر ، هوش و روحمان استفاده کنیم.
بر سر گور کشیشی در کلیسای وست مینستر نوشته شده است: «کودک که بودم می خواستم دنیا را تغییر دهم. بزرگ تر که شدم متوجه شدم دنیا خیلی بزرگ است من باید انگلستان را تغییر دهم. بعدها انگلستان را هم بزرگ دیدم و تصمیم گرفتم شهرم را تغییر دهم. در سالخوردگی تصمیم گرفتم خانواده ام را متحول کنم. اینک که در آستانه مرگ هستم می فهمم که اگر روز اول خودم را تغییر داده بودم، شاید می توانستم دنیا را هم تغییر دهم.
(رمز اصلی به موفقیت رسیدن ،لبخندی است که از دل برخیزد و واقعی باشد.)
ممنون از مطلب قشنگتون
موفق باشید

سلام
ممنون.ماشالله جامع و کامل تشریح کرده اید.من هم کاملا با نظر شما موافقم که نظر استاد عزیزمان هم همین است
انسانها اگر انگشت اشاره خود را که به سوی دیگران گرفتن برای تغییرشان به سوی خود بگیرند همه چیز درست میشود
پیروز باشید

فریده پنج‌شنبه 9 تیر 1390 ساعت 10:58

سلام اقای بهزاد منش
مطلب بسیار جالب و ارزنده ای بود امروز خلاقیت و نو اوری در تفکر و اندیشه است که می تونه ادم رو موفق کنه در هر زمینه ای حالا چه توی گدایی چه درس چه.......
موفق باشید

سلام بر شما
ممنون.درست میفرماید.البته گدایی که زمینه خوبی نیست واسه موفقیت ولی در مورد درس موافقم باهاتون مثلا در طریقه مطالعه درس نسبت به ماهیت آن.و غیره
سلامت باشید

ریحانه صباغ طبسی جمعه 10 تیر 1390 ساعت 17:17

سلام
اقای بهزادمنش عزیز
تغییر همون نکته ی باارزشی هست که استاد همیشه بهش تاکید می کنند .متشکرم که یاد اوری کردین گاهی ما مهمترین نکات و تکرار پذیر ترین انها را به راحتی فراموش می کنیم و نیازمند یک تلنگر هستیم تا دوباره زندگی را از سر بگیریم.
مدتی است که احساس می کنم سرم شلوغه و فرصت رسیدن به همه ی کارهام را ندارم و انگار نباید برای همه چیز وقت و انرژی و روحیه صرف کنم تا به بقیه برسم .و همین هم باعث شده واقعا دچار سردر گمی بشم و دیگه وقت و روحیه وانرژی برای شاید هیچ کار نداشته باشم .
درحالی که ما انسانها حقیقتا ظرفیتی فراتر از این داریم و و باید حواسمون باشه در جریان کاری های بزرگ,بزرگ خواهیم شد و راحتی و اسایش همون چیزی است که باعث نابودی ما می شه.
هیچ ثباتی در کار نیست.زندگی خاصیت انبارشدگی داره . یا به جلو پیش می ریم یا رو به زوال.
امیدوارم شما و همه ی دوستان عزیزم کوتاهی های منو ببخشید.
ما افریده شدیم که رشد کنیم و این رشد گاهی با درد همراه هست ولی نتیجه ای شیرین دارد پس به قول جبران سعی کنیم که فشار خم شدن کمان با شادمانی همراه باشد.
موجیم که اسودگی ما عدم ماست.
متشکرم
و متشکرم که لبخند را یاد اوری کردین

سلام خانم صباغ
ماشالله حافظتون خوب کاره میکنه.بله تغییر لازم البته باید هواسمون رو جمع کنیم که تغییر را با از این شاخه به آن شاخه پریدن اشتباه نگیریم
تغییر و نوآوری در یک شغل و تخصص مشخص.
موفق و پیروز باشید

على یکشنبه 12 تیر 1390 ساعت 01:16

سلام
به نظر من تنها جیزى که تو زندکى به صورت ثابت وجود داره تغییره.
امیدوارم تمام بایه ثابت زندکیت مثبت باشه.

سلام
مرسی علی جان واسه اظهار نظرت
پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد