ضرورت واقع نگری در زندگی

ولادت امام علی (ع) و فرخنده روز پدر را به همه ی پدر ها و اقایون وبلاگمون تبریک می گم و همچنین به

استاد عزیزم

نهج البلاغه را بعد از مدتها که به خودم قول داده بودم که هر روز چیزی ازش یاد بگیرم  باز کردم.خدا را شکر اخه دیگه اگر امشب هم این کار را نمی کردم خیلی از خودم دلگیر می شدم. این صفحه را به نیت شما باز کردم  شما دانشجوهای خوب یک دونده .هدیه زیبایی است امیدوارم شما هم لذت ببرین و قدر مطلب با ارزش ان را بدونیم.


ضرورت واقع نگری در زندگی

به یقین بدان که تو به همه ی ارزوهای خود نخواهی رسید,و تا زمان مرگ بیشتر زندگی نخواهی کرد,و بر راه کسی می روی که پیش از تو می رفت,پس در بدست اوردن دنیا ارام باش, و در مصرف انچه بدست اوردی نیکو عمل کن ,زیرا چه بسا تلاش بی اندازه برای دنیا که به تاراج رفتن اموال کشانده شد.پس هر تلاش گری به روزی دلخواه نخواهد رسید, و هر مدارا کننده ای محرم نخواهد شد.نفس خود را از هر گونه پستی باز دار, هر چند تو را به اهدافت رساند, زیرا نمی توانی به اندازه ی ابرویی که از دست می دهی بهایی بدست اوری.برده ی دیگری مباش, که خدا تو را ازاد افرید, آن نیک که جز با شر بدست نیاید نیکی نیست, و ان  راحتی که با سختی های فراوان بدست اید, اسایش نخواهد بود.

بپرهیز از انکه مرکب تمع ورزی تو را به سوی حلاکت به پیش راند, و اگر نتوانستی که بین تو و خدا صاحب نعمتی قرار نگیرد,چنین باش, زیرا تو, روزی خود را دریافت می کنی, و سهم خودرا برمی داری و مقدار اندکی که از طرف خدای سبحان بدست می اوری, بزرگ و گرامی تر از مال فراوانی است که از دست بندگان دریافت می داری, گرچه همه از طرف خداست.(نامه ی 31نهج البلاغه)


می تونیم انچه یاد گرفتین در رابطه با این نامه با هم به اشتراک بگذاریم .

با سپاس

نظرات 7 + ارسال نظر
Reza پنج‌شنبه 26 خرداد 1390 ساعت 07:12 http://chat-lover.mihanblog.com/

http://GuilanPa2gh.co.cc
ÓáÇããããããããããããã
Nevisande Aziz Matlabeto khondam Ziba Minevisi Bia to Site Ma Azat Estefade Konim Ba Party bazi ham Modir Mishi Zod Bia

مرجان سالاری پنج‌شنبه 26 خرداد 1390 ساعت 15:15

سلام ریحانه ی عزیز
با این کارت باعث شدی منم بعد از مدتها به سراغ نهج البلاغه ام برم.
من فقط میتونم دررابطه با این مطلب قشنگ یک مطلب گرانبار دیگه از این کتاب عزیز بنویسم.
مردم در دنیا دو دسته اند،
یکی آن کس که در دنیا برای دنیا کار کرد،و دنیا او را از آخرتش باز داشت،بر بازماندگان خویش از تهی دستی هراسان،و از تهی دستی خویش در امان است،پس زندگانی خود را در راه سود دیگران از دست میدهد.
و دیگری آن که در دنیا برای آخرت کار میکند،و نعمتهای دنیا نیز بدون تلاش به او روی می آورد،پس بهره ی هر دو جهان را چشیده و مالک هر دو جهان میگردد و با آبرومندی در پیشگاه خدا صبح میکندو حاجتی را از خدا درخواست نمیکند جز آنکه روا میگردد.
( حکمت 270 )
در ضمن من هم میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز مرد رو به همه ی دوستان وبلاگ و یک دونده ی عزیز تبریک میگم.

میلاو پنج‌شنبه 26 خرداد 1390 ساعت 18:56

سلام ریحانه عزیز
چه متن فوقالعاده ای گذاشتی ترجیح میدم در موردش بیشتر فکر کنم تا صحبت .فقط یه چیزی که هست ،بی محابا یاد جمله ماندلا افتادم
فرقى نمی کند گودال آب کوچکى باشى یا دریاى بیکران... زلال که باشى، آسمان در توست
منم این روز فرخنده رو به همه دوستان تبریک میگم
موفق باشی

میلاو جان سلام
چه جمله ی قشنگی نوشتی مرسی, این جناب نلسون ماندلا هم عجوبه ای ها کم از میلاو ما نمی یاره باید یه کم رو شناخت هر دوشون فکوس کنیم به جاهای خوبی می رسیم

خودمونیم ها کارت خیلی درسته,ممنون که ما را از اطلاعات خوبت بی بهره نمی ذاری دوست خوبم

کیمیایی جمعه 27 خرداد 1390 ساعت 14:38

سلام خانم صباغ
مطلب آموزنده ای بود فقط من مفهوم آزاد و آزادی را که این بزرگواران بیان می کنند نمی فهمم ...... و بر این اعتقاد هستم که زمان به سرعت می گذرد و نمیدانیم کی عمر ما به پایان مرسد پس باید زیبا زندگی کنیم بدون هیچ ...... و فکر می کنم بهشت و جهنم در همین دنیاست و خودمان برای خودمان می سازیم با ......
موفق و پیروز باشید

سلام اقای کیمیایی
از نظرتون متشکرم
یاد یه مطلب قشنگ از ازادی افتادم که دوست دارم هر چه زودتر تایپ کنم بزارم تو وب تا در مورد درستی و نادرستیش یا کلا خود ازادی بیشتر بحث کنیم راستش بیشتر می خوام بدونم شما چه نظری در موردش دارین.
ممنون و موفق باشید و هر لحظه و هر جا زندگی زیبایی داشته باشین.

بهزادمنش جمعه 27 خرداد 1390 ساعت 17:51

سلام برشما
خیلی ممنون از شما و همه دوستان مطلب بسیار زیبا و تاثیر گذاری بود
بسیار آموختم
عید برشما هم مبارک متشکرم

نیما جمعه 27 خرداد 1390 ساعت 20:19

عید برشما و همه دوستان عزیز مبارک متشکرم

استاجی شنبه 28 خرداد 1390 ساعت 19:34

مرسی خانم صباغ

منم جا داره به همه ی دوستای گلم و همچنین استاد عزیز تبریک بگم

امیدوارم هر روزتون عید باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد