دنیای کارنکردن


تازگیا از دختر یکی از دوستام پرسیدم که وقتی بزرگ شدی میخوای چیکاره بشی؟نگاهم کرد وگفت که میخواد رئیس جمهور بشه.
دوباره پرسیدم که اگه رئیس جمهوربشی اولین کاری که دوست داری انجام بدی چیه؟
جواب داد:به مردم گرسنه وبی خانمان کمک میکنه.
بهش گفتم :نمیتونی منتظر بمونی که وقتی رئیس جمهور شدی این کارروانجام بدی،میتونی ازفردا بیای خونه ی من وچمن ها رو بزنی،درخت ها رووجین کنی وپارکینگ روجاروکنی.اونوقت من به تو 50000 تومن میدم وتورومیبرم جاهایی که بچه های فقیرهستن وتومیتونی این پول روبدی بهشون تا برای  غذا وخونه ی جدیدخرج کنن.
مستقیم توی چشمام نگاه کردوگفت:چرا همون بچه های فقیررونمیبری خونه ت تا این کارها روانجام بدن وهمون پول روبه خودشون بدی؟

نگاهی بهش کردم و گفتم :به دنیای سیاست خوش آمدی

" ما دیگران را فقط تا آن قسمت از جاده که خود پیمودهایم میتوانیم هدایت کنیم. (اسکات پک) "

نظرات 7 + ارسال نظر
میلاو شنبه 21 خرداد 1390 ساعت 10:07

سلام.ممنون مطلب جالبی بود..جواب دختر بچه رو که خوندم رفتم تو خودم درم از پشت قفل کردم.
این متن منو یاد این مثل معروف انداخت :اگر خواستی کسی را سیر کنی ماهی بهش نده ٬ ماهیگیری یادش بده
موفق باشید

سلام و ممنون واسه نظرتون

راستش اول فکر کردم نوشتین رفتم تو اتقام و در رو قفل کردم ولی دوباره که خوندم دیدم نوشتین رفتم توی خودم و درم از پشت قفل کردم!!! شاید اشتباه تایپی باشه از طرفتون البته شاید ولی با این وجود حرف قشنگی شد

ممنون

میلاو شنبه 21 خرداد 1390 ساعت 22:13

سلام
نه اشتباه تایپی در کار نیست.این یه اصطلاح واسه شدت بخشیدن به زمانیه که شخص میره تو خودش ،که با طنز همراه میشه.
موفق باشید

اگه واقعا اشتباهی در کار نبود که واقعا جمله ی باحال و التبه پر معنایی بود_مال خودتون بود؟

میلاو یکشنبه 22 خرداد 1390 ساعت 09:16

سلام
به جون خودم اگه اشتباهی در کار باشه نه یه اصطلاح عمومیه مطمئنا به گوشتون نخرده
موفق باشید

آره به گوشم نخورده بود

بهزادمنش یکشنبه 22 خرداد 1390 ساعت 13:54

باحال بود
خودمون این سیاست هم دنیایی واسه خودش
من اعتقاد دارم آدم باید سیاست رو بلد باشه ولی واردش نشه
شب روزت خوش

بلد باشی و واردش نشی؟!!!! من باهات مخالفم محسن جان

البته بلد بودن با خبر داشتن بهنظرم فرق داره_آدمی که سیاست بلد باشه خود به خود تحریک میشه وارد سیاست بشه

مرجان سالاری پنج‌شنبه 26 خرداد 1390 ساعت 15:49

مطلب جالبی بود آقای استاجی
به نظر من جاده ای که دختر بچه پیموده بزرگ تر از جاده ایه که اون مرد پیموده پس به نظر من اون دختر بچه بهتر میتونه مردم رو هدایت کنه.
ممنون از مطلب قشنگتون

انتخاب دختر بچه به خاطر جنسیتش که نبود؟؟!!!! شوخی کردم

مممنون از نظرتون

کیمیایی شنبه 28 خرداد 1390 ساعت 19:55

سلام مهدی جان
جالب بود - یک سوال داشتم صادقانه جواب بده
برداشت شما از این مطلب چی بوده ؟
به نظر من این دختر در حال حاضر می تونه جای خیلی ها رو بگیره و تصمیم گیری بهتری نسبت به این ... داشته باشه
موفق و پیروز باشی

مرسی حسین جان

راستش برداشت من ترویج نکردن گدا پروری تو ذهن این دختر هستش.میخواد هر کسی زحمت بکشه و پول زحمت کشیدنش رو بگیره

البته در جهت مخالفش همین دولت خودمون هم مثال خیلی جالبه

امیدوارم یه روزی آقایون تو کشور ما هم به این تفکر برسن

ریحانه صباغ طبسی یکشنبه 29 خرداد 1390 ساعت 00:48

سلام
به این می گن جی مت این دختر حتما تو امتحان منابع انسانی می تونست گل بکاره و تقدیم استاد کنه.
حالا هی شما بگین سیاست ولی زندگی جز این نیست که هواسمون باشه کجا هستیم کجا می ریم و چه کار باید این وسط انجام بدیم.حالا چه اهمیتی داره سیاست مدارا چه می کنن مهم اینه که ما چقدر ازشون یادبگیریم حتی شده مثل لقمان حکیم...ببخشید دیگه کم کم حرفام داره تکراری می شه
سیاست مدار زندگی تون باشین

نشد خانم صباغ

خیلی وقت ها و خیلی جاها مجبوری راهتو عوض کنی چون سیاست مدارها تصممی مگیرن .از تصمیمات کوچکش.ن گرفته تا بزرگشون تاثیر کاملا مستقیمی داره تو رسیدن به هدف

برعکس باید بفهمی سیاست مدارا چی کار میکنن تا بعد بتونی بفهمی و چیزی ازشون یاد بگیری

تعریف از خودم نباشه ولی عادت شده برام هر روز خبرهای سیاسی رو چک میکنم و....


اگه بذارن سیاست گذار زندگیمونم میشیم((اگه بذارن ن ن ن))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد