روانشناسی دست خط

تحلیل دست خط افراد روشی جالب و مفید برای ارزیابی شخصیت هاست.در واقع دست خط افراد بیانگر شخصیت ورفتار و طرز تفکر خاص آنهاست مغز انسان علامت های خاصی را به ماهیچه ها ارسال می کند وازآنجایی که شخصیت و تفکر با یکدیگر متفاوت است در نتیجه دست خط ها و طرز نوشتن آنها نیزتفاوتهای بسیاری با یکدیگر دارند .

اولین ملاک تمایز نوشته ها جهت آنهاست .دست خط ها ییکه به سمت راست متمایل هستند نشان دهنده صمیمیت .مهربانی وحامی بودن نویسنده هستند .

دست خط صاف و محکم شخصیتی مستقل را نشان می دهند و نویسنده های عاطفی و احساساتی متمایل به سمت چپ می نویسند.

افراد گروه سوم .آنهایی هستند که فشار آوردن روی کاغذ نشان دهنده فردی جدی و متعهد است اما اگر فردی فشارزیادی به کاغذ بیاورد احتمالا بسیار عصبی است واسترس زیادی را متحمل میشود .همچنین این علامت می تواند بیانگر عدم صداقت نویسنده باشد .فشار کم روی کاغذ حاکی از عاطفه و حساسیت بالای نویسنده نسبت به سایرین است افراد برون گرا و اجتماعی که از اعتماد به نفس بالایی  برخوردارند بزرگ می نویسند و بر عکس کسانی که کوچک می نویسند به سادگی وارد روابط اجتماعی  نمی شوند

کسانی که میان خطوط فاصله زیادی می گذارند تمایل دارند گذشته را با نگاهی عمیق تر بررسی کنند و فاصله کم میان خطوط نشان دهند ه خونسردی نویسنده در موارد مختلف است .اگر میان کلمه ها فضای زیادی گذاشته شود در واقع نویسنده به دنبال فضایی برای تنهایی است در حالی که نویسنده ای که فضای اندکی میان کلماتش می گذارد علاقه مند به بر قراری ارتباط صمیمی با دیگران است و حتی افرادی شلوغ و پر سر و صدا هستند .

اگر نویسنده با فاصله زیادی از سمت چپ کاغذ بنویسید او علاقه مند به ادامه دادن است یعنی شخصیتی با پشتکار بالا است اما فاصله کم از سمت چپ کاغذ از محتاط بودن نویسنده سخن می گوید فاصله کم از سمت راست خونسردی و اشتیاق به نوشتن را نشان می دهد و فاصله زیادی از سمت راست یعنی نویسنده از ندانستن هراس دارد .

حال با این تعاریف شما گمان میکنید کدام دست خط از آن شماست؟

نظرات 5 + ارسال نظر
نیما چهارشنبه 11 خرداد 1390 ساعت 22:41

جالب بود

ممنون از نظرتون

میلاو پنج‌شنبه 12 خرداد 1390 ساعت 01:13

سلام خانوم صفوی عزیز.
من الان تو شخصیت خودم موندم اخه من خطم ریزه و فاصله کمی هم بین نوشته هام میذارم
فقط متوجه شدم که اشتیاق زیادی به نوشتن دارم.
جالب بود
موفق باشید

سلام
اولا ممنون از نظرتون.
دوما اینکه ممنون اراینکه حداقل با خودتون صادقین.
سوما اینکه شما خودتون رو معرفی نکردین و با این اسم نظر میدین به نظر من فردی منزوی و ترس از برقراری روابط اجتماعی دارین که این نشان از پایین بودن اعتماد به نفس در شما است.
اینکه گفتین تو شخصیت خودتون موندین تصدیقی بر حرف های من.
اینکه به نویسندگی علاقه دارین هم خودش یه تصدیق دیگر بر حرف های منه نمیگم تمام نویسنده ها منزوی هستن ولی شاید شما یک در هزار هستین.داشتن فکر باز / روابط اجتماعی قوی /و اینکه خود رو در پس نوشته ها غرق نکردن/داشتن دید روشن از دنیای اطراف و واقعیات/و.... همگی لازم و ملزوم برای نویسندگی و نوشتن است. امیدوارم با تمام این تفاسیر از نوشتن پشیمون نشده باشین.
یک نقطه قوت در شما گفتن حقیقت و پذیرفتن اون از سمت خودتون است همیشه برای تغییر خودمون وقت هست.
(چیزی که نمیتوان با آن مخالفت کرد حقیقت است)(سقراط)
(تنها راه کامیاب بودن آن است که خود را پنهان نکنیم و از دست دشواری ها نگریزیم)آنتونی رابینز

میلاو پنج‌شنبه 12 خرداد 1390 ساعت 20:45

سلام.
اولیش . واقعا ممنون بابت این همه توجهتون به نظرم(اینو واقعا جدی گفتم)
دومیشم.ببخشید که خودمو خوب معرفی نکردم.من همون تکتم قبلیم.و این اسم رو به خاطر اینکه همیشه شاگرد بمونم انتخاب کردم. در مورد صادق بودنم همیشه سعی کردم هم با خودم هم با اطرافیان صادق باشم چون دلیلی برای غیر از این بودن نمیبینم.
ولی یکی از این دو فکر می کنم کاملا با شخصیت من در تضاده.( فضای اندکی میان کلماتش می گذارد علاقه مند به بر قراری ارتباط صمیمی با دیگران است و حتی افرادی شلوغ و پر سر و صدا هستند .
بر عکس کسانی که کوچک می نویسند به سادگی وارد روابط اجتماعی نمی شوند)
فکر کنم اگه یه نظر سنجی از بچه های وب واستاد بکنید(که از همین جا خدمتشون سلام عرض می کنم)فکر کنم گزینه اولی رو انتخاب میکنندمخصوصا اخرش
از هم صحبتی با شما خوشحال شدم
موفق باشید

زهرا کاظمی جمعه 13 خرداد 1390 ساعت 14:32

سلام خانم صفوی
متنتونو خوندم به نظر من این گونه مطالب که در مورد شخصیت انسانهاست نشونه صد در صد از شخصیت افراد نیست و یک الگوی نسبی از رفتار افراده چون هم خودمون به این مطلب ایمان داریم هم با توجه به درسهایی که گذروندیم متوجه شدیم که انسانها پیچیده تر از این حرفان و نمیشه شخصیت اونها رو تو یه قالب جا بدیم .اگه به وبلاگ ما سر زده باشید خود من هم در مورد روانشناسی شخصیت افراد متنی رو نوشتم ولی خودمم معتقدم استثنا وجود داره وما باید به ضریب خطای اونها توجه کنیم مثلا گفته شده که افرادی که گوشی کوچیک صورتی رنگ دارن دنباله رو مد واینکه دوست دارن مورد توجه قرار بگیرن مااینجا نمیتونیم بگیم تمام این افراد به صورت تهاتری دارای چنین شخصیتی هستن چون واقعا ضریب خطا وجود داره.داشتم نظراتو میخوندم متوجه شدم در مورد شخصیت تکتم یا همون میلاو خودمون هم تجزیه تحلیل شما در مورد شخصیتش تقریبا کاملا برعکسه و اینجا باید اون استثنارو در نظر بگیریم.

پاسخ شنبه 14 خرداد 1390 ساعت 00:06

سلام ممنون از نظرتون خانم کاظمی و تکتم جان منم که گفتم تکتم جان یک در هزاره و تکه (موفق باشی تکتم جان منم خوشحال شدم از این که میلاو شما بودی).

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد