رمز تاثیر گذاری بر دیگران


بیشتر اوقات زندگی روزمره ما به مراوده و گفتگو و تعامل با دیگران می گذرد
در منزل، محل کار، خیابان، تاکسی، مغازه، کلاس درس و... . در این میان همیشه عده ای انگشت شمار از افراد در میان دیگران برتر بوده و نامشان زبانزد دیگران است. همچنین همیشه باعث جذب سایرین شده و در کل افرادی پرنفوذ و تاثیرگذار هستند. اینگونه افراد هیچ فرقی با دیگران ندارند؛ مثلا ستاره اقبالشان بلند باشد و یا مهره مار داشته باشند بلکه به صورت دانسته و یا ناخودآگاه یک سری قوانین را همیشه رعایت می نمایند که همین قوانین عامل برتری و جلب دیگران و عامل نفوذ در اذهان است. ما نیز می توانیم اینطور باشیم. در اینجا به بعضی از این عوامل اشاره ای مختصر می کنیم:
کمتر حرف بزنیماین بدان معنا نیست که حرف نزنیم و یا سرمان در لاک خودمان باشد. بلکه هر جا نیاز به صحبت کردن بود خود را نشان داده و نظر خود را ایراد کنیم. متاسفانه بعضی افراد اینطور برداشت می نمایند که کم گویی یعنی هیچ گویی و همین امر باعث منزوی شدن و دور شدن از اجتماع می گردد.یک لبخند کوچک باعث جذب می شود. هر انسان دارای یک کودک درونی است که آن کودک درون به آنچه که خود بخواهد جذب می شود چه بخواهیم و چه نخواهیم
 قبل از شروع صحبت حداقل 30 ثانیه فکر کنیمفکر کردن قبل از شروع صحبت هر چند کم و کوتاه باعث گزیده گویی شده و از هر گونه لاف زدن و همچنین بیهوده گویی و صحبت عجولانه جلوگیری می کند. حتماً دیده اید افرادی که پس از شنیدن حرفی یا سوالی مدت زمانی کوتاه آن را حلاجی نموده سپس بیان می نمایند و اکثر اوقات جواب آنها بسیار متین و درست است و هیچ جای ایراد نیست. اما امان از افرادی که آنچه به ذهنشان می آید را بیان می نمایند، بدون اینکه حتی لحظه ای در مورد آن فکر کنند. به اصطلاح با صدای بلند فکر می کنند و اکثر اوقات حرف هایی می زنند که باعث پیشمانی شان می گردد. فکر کردن آسان است. تمرین کنیم.
با صدای بلند نخندیمخنده با صدای بلند شخصیت انسان را زیر سؤال می برد. هیچ انسان گرانمایه ای را نخواهید دید که با صدای بلند خندیده و یا قهقهه بزند. از بازیگران معروف سینما (در زندگی شخصی) گرفته تا بزرگان و دانشمندان. با صدی بلند خندیدن باعث جلب توجه دیگران شده و باتوجه به اینکه دیگران نمی دانند مطلب شما چقدر خنده دار است، باعث سوء برداشت آنها می شود.
لبخند بزنیمیک لبخند کوچک باعث جذب می شود. هر انسان دارای یک کودک درونی است که آن کودک درون به آنچه که خود بخواهد جذب می شود چه بخواهیم و چه نخواهیم. اخلاق کودک درون دقیقاً مانند کودکان است و به چیزهای زیبا عکس العمل مثبت نشان می دهد. پس همانطور که یک کودک جذب یک لبخند می شود، ما نیز جدب چهره های بشاش و خنده روی می شویم. همچنین لبخند باعث زیبا شدن چهره می شود.امور دیگران به ما ربطی ندارد زیرا اگر ربط داشت با ما نیز در میان گذاشته می شد. دخالت در امور دیگران باعث دفع آنها شده و نوعی دور شدن را ایجاد می نماید.
در امور دیگران دخالت نکنیمبرایتان چقدر پیش آمده که با تلفن همراه یا شخصی دیگر صحبت می کرده اید که دقیقاً پس از پایان صحبت، یک نفر دیگر آمده و گفته «چی شده»؟حتماً برایتان پیش آمده است که این قضیه کمی باعث تنفر شما شده است. امور دیگران به ما ربطی ندارد زیرا اگر ربط داشت با ما نیز در میان گذاشته می شد. دخالت در امور دیگران باعث دفع آنها شده و نوعی دور شدن را ایجاد می نماید. زیرا با توجه به شناختی که افراد از شخص فضول دارند، از رفت و آمد و حتی صحبت در حضور وی خوددای می کنند.بسیار بسیار کم شوخی کنیم شوخی هر قدر هم کوچک می تواند باعث رنجش شود، مگر اینکه این شوخی با فکر قبلی و بررسی بیان شده و یا انجام شود. مثلاً شوخی هایی که با شخصیت افراد رابطه دارد باعث قتل شخصیت می شود. شوخی اگر در حد یک لبخند کوچک و ملیح باشد، بسیار شیرین است و نه بیشتر.
به ظاهر خود برسیمیکی از عواملی که باعث تأثیرگذاری در بین سایرین می شود، خوش لباسی، خوشبویی و خوش صورتی است. مطمئناً هیچ کس دوست ندارد با شخصی که دهان او بوی بد می دهد و یا لباسش پاره است دمخور شود.
حرف آخر:


آنچه هستیم باشیم:
از بیان حرف های بیخودی و دروغ و بزرگ کردن خود بپرهیزیم. آنچه که هستیم باشیم به این معنا که خود را بزرگ تر از آنچه هستیم جلوه ندهیم و سعی نکنیم خود را به زور در دل مردم جای دهیم.

نظرات 6 + ارسال نظر
ندا منصوریان یکشنبه 8 خرداد 1390 ساعت 11:29

زادگاه و تاریخ تولد هیچ کس در هیچ نقشه و تقویمی نیست چرا که آدمها هر لحظه در تپش قلب کسانی که دوستشان متولد می شوند.( کورش کبیر )
سلام آقای بهزادمنش
از اونجایی که انسان موجودی اجتماعی ست و به حضور در اجتماع و برقراری ارتباط با دیگران نیاز داره و بنظر من کیفیت این رابطه از کمیتش مهم تره به کارگیری مواردی که ذکر کردین می تونه بهمون کمک کنه تا افراد از مصاحبت با ما لذت ببرند.
مرسی بابت مطلب خوبتون استفاده کردم

سلام خانم منصوریان
مرسی برای تعریفتون به اعتقاد من هم کیفیت خیلی مهمتر از کمیت است
کم گوی و گزیده گوی چون در
کلام زیبای از کوروش کبیر بیان کردین:به نظر من این مهم نیست انسانها از کجا آمده اند یا کی آمده اند مهم آن است کی به کجا میخواهند بروند:یعنی تعیین هدف.یاد داستان شازده کوچولو به نقل از استاد عزیزمان افتادم اونجای که شازده کوچولو به دو راهی میرسه و به اون راهنما میگه از کدوم طرف باید برم ؟ اون در پاسخ میگه کجا میخوای بری؟ شازده کوچولو میگه نمیدونم. راهنما میگه پس اگه نمیدونی فرقی نمیکنه از کدوم راه و مسیر بری.
انسان اگه واسه خودش هدف مدوون نداشته باشه مطمئن باشید در بیراه است چون اصلا نمیدونه باید به کجا بره یا کی به هدفش میرسه
از اینجا به همه دوستان عزیزم میگم هدف رو تعیین کنید ولو سخت و غیر قابل تصور و حتما اون رو مکتوب کنید .
تردید نکنید تردیدها به ما خیانت میکنند.مسیر را مشخص کنیم و با قدرت در راستای رسیدن به هدف مورد نظر قدم بردارید.
موفق از آن کسانی هست که دونده هستند

میلاو یکشنبه 8 خرداد 1390 ساعت 13:15

ادموند گولدین : خدا به انسان دو چشم ولی یک زبان عطا کرده است, تا دو برابر آنچه را که میگوید به چشم ببیند.
سلام
عیب کار اینجاست که من "" آنچه هستم "" را با "" آنچه باید باشم "" اشتباه می کنم ، خیال میکنم آنچه باید باشم هستم،در حالیکه آنچه هستم نباید باشم
آموزنده بود ممنون.
موفق باشید

سلام
تعریف جالب بود جای بسی تعمق
ممنون برای نظر خوبتون ولی متاسفانه انسان ها خیلی حرفها را بی آنکه از آن مطمئن باشن یا دیده باشند بیان میکنند اینطور نیست؟!!!!
پاینده باشید

ریحانه صباغ طبسی دوشنبه 9 خرداد 1390 ساعت 12:10

سلام اقای مدیر
از دست ما که دلگیر نیستید
خوب مرسی
مطالب شما را باید روی هوا زد .
ببخشید که زیاد سر نزدم اومد که یه کم بیشتر با شما باشم.مطلب خیلی قشنگی بود.
به بچه های کاویان هم خیلی خوش امد می گم که بیشتر به ما سر می زنند من که از حظورشون خیلی خوشحال می شم.


اخر کار حرف فوقالعاده ای گفتین منه هم معتقدم صداقت ما چه در خوبی و چه در بدی هامون یعنی همونی که هستیم در دراز مدت چنان ارزشی از ما را ایجاد خواهد کرد که ایمان واعتماد حاصل را با هیچ خوبی ظاهری و تصنعی نمی شه مقایسه کرد.البته این حرف نویسنده معروف استفان ار کاوی هم هست.
دبی فورد هم می گه انچه از ویژگی های درونی, ما را رنج می ده و تصمیم می گیریم انها را پنهان کنیم درواقع هدیه های الاهی هستند, مثل میوه های بهشتی که ما ارزش انها را تا ان زمان درک نکردیم و وقتی انها را پشت سر خودمون پنهان می کنیم تا دیگران نبینند ,انها پشت سرمان و در دستان خودمان بدون اینکه مت,جه شویم خواهند گندید و بوی بدشان همگان را از ما دور خواهد کرد و ما دلیل ان را نمی فهمیم.
با تشکر فراوان

سلام
ممنون از نظر کارشناسانتون
خوشحالم که خوشحالیت
پیروز باشید

مرجان سالاری چهارشنبه 11 خرداد 1390 ساعت 01:48

سلام آقای بهزادمنش
مطالب جالب و مفیدی رو بیان کردید.
به نظر من هم حرف آخرتون بسیار درست و منطقیه و طبق گفته ی بزرگی
بهتراست منفورباشی به خاطر چیزی که هستی
تا محبوب باشی به خاطرچیزی که نیستی . . .

باتشکر

سلام خانم سالاری
متشکرم از تعریفتون.
جمله شما هم خیلی جالب و قابل توجه هست
ولی یک حقیقتی است که ما چون عادت کردیم که یک طوری رفتار کنیم که خوش آینده دیگران باشد
واسه همین همش در پشت ماسک هستیم
از قدیم میگن انسانها را در سفر و سختی ها باید شناخت.
پیروز باشید

زهرا کاظمی جمعه 13 خرداد 1390 ساعت 01:40

سلام آقای بهزاد منش
با مطلب آخر واقعا موافقم آدم هایی که خودشونو پشت یک چهره دیگه مخفی میکنند و از افشا شدن چهرشون واهمه دارند به شدت کمبود اعتماد به نفس دارند و در رفتارشون کاستی هایی وجود دارد که مجبورند خودشونو در پس یک چهره دیگه پنهان کنند تا در دل افراد جا بگیرند.از مطلب آموزندتون واقعا ممنون

باغبان جمعه 20 خرداد 1390 ساعت 00:13

سلام آقای دونده...........
متوجه منظورم شاید نشی اما خودت گفتی که برای از دست ندادن زمان باید دونده بود
خسته نباشی

سلام عزیزم من رو با اسم یه دونده خطاب نکن این اسم مستعار استاد منابع انسانیمون است جناب آقای قربانزاده
در ضمن هر سخن جای هر نکته مکانی داره
ملتفتی نازگلم؟!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد