نمودار زیست آهنگ Biorhythm چیست ؟

تا به حال دقت کردید چرا بعضی روزها خیلی سر حالید و بعضی روزها کسل...یا اینکه بعضی روزها قادر به کارهایی هستید که روزهای دیگه نمی توانستید انجام دهید.

با کمی تامل در محیط اطرافمان متوجه می شویم که همه چیز سیکل و دوره های خاص خودش را دارد.

فصلها،حرکت ماه و خورشید و شب روز و...دانشمندان در این راست به وجود سیکلهای در بدن انسان پی بردند که بیوریتم نامیده میشوند.

بیوریتم در آکسفورد به معنای الگوهای مکرر فیزیکی و احساسی می باشد.قدمت بیوریتم به دوران ستاره شناسی چینیان به ما قبل تاریخ بر میگردد.

انواع سیکل بیوریتم در بدن انسان به سه سیکل فیزیکی واحساسی و ادراکی تقسیم میشود.

سیکل فیزیکی از بافت ماهیچه ها نشات می گیرد و هر بیست و سه روز تکرار میشود. که در روزهای دوم تا یازدهم در حال شارژ شدن است و تا روز بیست و سوم در حال تخلیه. (پزشکان معتقدند که برای عملهای جراحی مناسب ترین روز دوم تا سیزدهم این سیکل است) اما سیکل احساسی که دوره آن 28 روزه میباشد و بیشتر به سیستم عصبی افراد تسلط دارد وقتی این سیکل بین روزهای دوم تا 16 میباشد از لحاظ احساسی سر شار از انرژی و خوش بینی هستیم ....


امروزه حتی مدیران موفق هم نمودارهای سه گانه فوق را بطور مستمر برای تک تک کارکنان خود ترسیم می کنند تا متناسب با شرایط جسمی, حسی و ذهنی آنها, فعالیت های روزانه را به آنها ارجاع نمایند . دانشجویان نیز با دانستن زمانهای دقیق اوج انرژی ذهنی خود, می توانند در این زمان ها به یادگیری و مطالعه بپردازند تا با حداقل تلاش, به پیشرفت چشمگیری دست یابند .


بیوریتم خود را به صورت انلاین مشاهده کنید.



چگونه نمودار بیوریتم را تفسیر نمائید؟


همانگونه که اشاره شد, هر یک از چرخه های سه گانه براساس موج سینوسی حرکت می کنند. هر فرکانس از این موج سه ناحیه دارد . ناحیه اول ناحیه مثبت, پرانرژی یا اکتیو ( Active ) است که در بالای نقطه صفر قرار دارد . هریک از چرخه ها که در این ناحیه قرار دارند, در مرحله شارژ است و قابلیت اعتماد دارد . ناحیه دوم ناحیه منفی, کم ارزش یا پسیو ( Pasive ) است که در پایین نقطه صفر قرار دارد. هریک از چرخه ها در این ناحیه در مرحله دشارژ یا ضعف قرار دارد . ناحیه سوم, نقطه بحرانی ( Critical ) است که دقیقا" مرز نقطه صفر است و مرحله گذر از ناحیه مثبت به ناحیه منفی یا بالعکس است . این نقاط بسیار حساس هستند و در این روزها هیچ چیز قابل حدس نیست و طبیعت, خلق و خو و رفتارهای فیزیکی, احساسی و ذهنی انسان به طرز وحشیانه و افسار گسیخته ای تغییر می کند و نباید اعتبار زیادی برای آنها قائل شد و لحظات بحرانی زندگی افراد معمولا" روزهــایی هستند که هریک از منحنی ها از حالت مثبت به حالت منفی می روند و می توانند روزهای نحس و بدشانسی باشند . از آنجا که هریک از چرخه ها دارای فرکانس های متفاوتی هستند, نمودار بیوریتم انسان در هر روز می تواند شرایط متفاوتی داشته باشد و تفسیر خاص خود را بطلبد و حال اگر تمامی منحنی های بیوریتم فردی در منفی ترین حالت ممکن قرار داشته باشد, به معنی آن است که انرژی حیاتی بدن در بدترین و آسیب پذیرترین شرایط قرار دارد و انسان نباید طبق عادت به واکنش های جسمی, روحی و ذهنی خود اعتماد کند .


در اینجا باید این نکته را یادآوری نمود که اگر در هر لحظه یا هر روز یک خبر خوشحال کننده به کسی داده شود, صرف نظر از این که منحنی های درونی وی در چه ناحیه ای باشند, از انرژی لبریز خواهد شد و این با بحث بیوریتم که به فعل و انفعالات درونی افراد وابسته است, ارتباطی نداشته و فقط یک تحریک بیرونی محسوب می گردد .

حال با توجه به مطالب فوق, نکاتی راجع به هریک از چرخه های نمودار بیوریتم, به شرح ذیل ارائه می شود:

چرخه جسمی یا فیزیکی ( Physical )

ناحیه مثبت ( Active)

زمان مناسب برای انجام فعالیت های سنگین بدنی, مقاوم در برابر سختی ها و بیماری ها, اشتیاق به ورزش, آمادگی برای سفر, جراحی, امور دندانپزشکی و ...

ناحیه منفی (Passive)

خستگی پذیری, نیاز به استراحت, دوره بهبودی و نیرو گرفتن, آرامش ( غیر فعال ), عشق به کار

نقطه بحرانی ( Critical )

توانایی جسمی زیر سوال است, استعداد بیشتر برای خطا کردن, مستعد تصادف بودن, پرخاشگری
چرخه حسی (Emotional)

ناحیه مثبت (Active)

تمایل به شرکت در جمع دوستان و فعالیت های گروهی, حسن نیت عمومی, شادی, توازن و همسازی, آمادگی جهت انجام آزمونها و مسابقات, ظاهر عمومی مناسب و خوب ( احساس خوش تیپی)

ناحیه منفی (Passive)

حس منفی نسبت به انجام کارهای گروهی, احساس بسیار منفی در نقطه منتهای شیب منفی

نقطه بحرانی (Critical)

کج خلقی, کم طاقتی, مشکل رویارویی با ساده ترین مسائل, عکس العمل کند, مستعد بروز تصادف
چرخه ذهنی ( Intellectual)

ناحیه مثبت (Active)

بیشترین فعالیت و نیروی فکری و ذهنی, مطالب جدید به سرعت و با آمادگی آموخته می شوند, حافظه بهتر , افکار واضح و روشن

ناحیه منفی ( Passive)

زمان مساعد برای تثبیت آنچه قبلا" آموخته اید, تاخیر (وقفه) در امور عادی داشته باشید, به انجام امور جدید و ناآزموده نپردازید

نقطه بحرانی ( Critical )

کاهش توانایی تمرکز, آشفتگی ذهنی, زمان بسیار نامناسب برای تصمیم گیری, نیاز به زمان بیشتر برای امور فکری دقیق


با یک آزمایش ساده تشخیص دهید که احساسی هستید  یا منطقی؟!

این آزمایش ساده به اینگونه است که مطابق تصویر (1) دستانتان را در حالیکه انگشتان از هم فاصله دارند بلافاصله و بدون هیچ فکری مانند تصاویر (2) و (3) در هم گره کنید اگر انگشت شست چپ مانند تصویر (2) روی انگشت شست راست قرار گرفت شما فرد احساسی هستید و اگر بر عکس انگشت شست راست شما مانند تصویر (3)روی انگشت شست دست چپ قرار گرفت شما فردی منطقی هستید. اگر کمی دقت کنید در خواهید یافت که شما تنها یک حالت انگشتان را می توانید براحتی داشته باشید و اگر بخواهید حالت عکس آنرا با انگشتان اجرا کنید قدری مشکل خواهد بود و حالتی که براحتی بر شما مقدور می باشد گویا نوع شخصیت شماست و اما نکته مهم اینکه اگر فرد احساسی هستید بیشتر تحت تأثیر سیکل احساسی بیوریتم تغییر حالت خواهید داد و اگر فردی منطقی هستید با تغییرات سیکل تفکر و ادراک در چرخه بیوریتم تأثیر پذیر خواهید بود.

http://www.itdevelopteam.com

http://www.mytennis4u.com/edu/biorhythm.htm

http://www.raze4fasl.com/4Fasl/ViewBiorhythm/
نظرات 5 + ارسال نظر
صفوی یکشنبه 4 اردیبهشت 1390 ساعت 10:22

سلام ریحانه جان بابا تو دیگه کی هستی........چه پست با حالی بود:نمیگم همش برای من درست بود ولی یه مقداریش عین واقعیت بود بازم از این پستهای روانشناسی برامون بزار من که خیلی حال کردم.
ببین این پست ها طرفدار زیاد داره..

قابل شما را نداشت
این موضوع خوب را قبلا استاد معرفی کرده بودن
شما می تونید هر روز از طریق لینک همین صفحه بیوریتم خودتون را مشاهده کنید.

زینب یکشنبه 4 اردیبهشت 1390 ساعت 13:31

سلام نکته خیلی جالبی بود وتاثیر گذار مرسی

در تاثیر داشتنش باهات موافقم
مرسی از نظرت
امیدوارم بتونی ازش استفاده کنی زینب جان

مرجان سالاری دوشنبه 5 اردیبهشت 1390 ساعت 00:18 http://hrmatattar.blogsky.com

ممنون ریحانه جون
تست جالبی بود ، برای من هم ، تا حدودی درست بود .
البته این آزمایش احساسی و منطقی فکر میکنم زیاد درست نباشه ،آخه من چندین تست دیگه انجام دادم جوابش برام یه چیز بود ،ولی این یکی جوابش مخالف بقیه بود.
به هر حال ممنون به قول دوستان قدیم استفاده ها بردم.

به نظر من در مورد تست منطقی و احساسی باید بگم گاهی ادم ها ویژگی هایی دارن که استعداد درونی اونها محسوب می شه وگاهی هم توانایی هایی را در خودشان پرورش می دهند یا حتی به وجود می اورند واین خیلی هم خوب هست پس نباید گفت که یک شخص احساسی نمی تونه منطقی باشه یا برعکس.
هر چند اگر ادم به توانایی های خودش واقف باشه و به پرورش انچه که داره تمرکز کنه موفقیت اسان هست و می تونه هم انچه راکه کمتر داره به دست بیاره و موفقیتی بیشتر کسب کنه.
موفق باشی دوست من

سارا دوشنبه 5 اردیبهشت 1390 ساعت 14:53

مطلب جالبی بود ریحانه جان
برای منم تا حدودی درست بود
ممنون خانومی

خوشحالم که استفاده می کنید.

xqsnkoxtum سه‌شنبه 11 آذر 1393 ساعت 15:38 http://www.qqbyrlbnwe.com/

izmdoisnbubuubs, <a href="http://www.lzlrcwxytp.com/">twsjyqtkxt</a> , [url=http://www.hvcltmchfx.com/]zdeuzzpavg[/url], http://www.cddsiudbkb.com/ twsjyqtkxt

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد