هدف شما چیست؟ (قسمت دوم)

ادامه عوامل موثر در رسیدن به هدف :

***استقلال فکری  به مقدار زیاد چون با پای دیگران نمی توان راه رفت البته بادتون باشه کسی هم که روی یک پا می ایسته زمین می خوره پس مشورت چیز بدی نیست .

***امادگی برای پذیرش مسئولیت تصمیم هایی که می گیریم .از انجایی که بعضی وقت ها با موانعی  روبه رو می شویم که ما را جا به جا می کنند این امادگی باعث می شه از اتفاق ها جا نخوریم و انها را پیش بینی کنیم و مسائل را حل کنیم .

***عدم ترس از خطر کردن( پیرامون هدف خود و راه رسیدن به ان و سود و زیان تصمیمی که می گیرید تحقیق کنید و ان رابیشتر تجزیه تحلیل کنید تا ترستان کم شود چون میزان خطرات را کم خواهید کرد.)

***درک درست موقعیت- جای شما خالی یه روز استاد یه داستان خوب از اقا خرگوشه و کلاغ سیاهه برامون تعریف کردن که این موضوع را حسابی  روشن می کرد که اینو دیگه باد از خودشون بپرسید چون خودم هم دوست دارم دوباور بشنومش-

***ارزش هاو باور ها هم که به خاطر اهمیت قبلا توضیح دادم همان ارزش های ذهنی یا وجدان اخلاقی است که هدف برای ما می افریند.

***مشورت با دیگران – ان مرغه را نمی گم که یک پا داره – وقتی به بن بست و یا ناامیدی می رسی نایست با دیگران مشورت کن تاانها تو را به را ه تشویق کنند البته باید حواست باشه طرفت  تو رابشناسه و علاقه مند و باانگیزه باشه.

***انعطاف پذیری –گاهی حتی باید مسیر رابه کلی عوض کرد – مثلا هدف من چیز های ارزشمندی است که در مسیر تصمیم گیری ها و رسیدن به مقصد به دست می اورم ارزش ها اهداف من را تعریف می کنند پس ثابت بودن انها کافی است که حتی با تغییرات بزرگ مسیر باز هم هدف من را روشن نگه دارد .

***فشار های اجتماعی راهم باید در نظرداشت و گاهی هم موقعیت اجتماعی مان را باید بیشتر بشناسیم.(سعی کنید همیشه به بیش از یک راه حل فکرکنید –برای رسیدن به هدف شناختن ارزش های ان به ما کمک می کنند تا راه حل  هایمان ما را به مسیر درست رسیدن به هدف هدایت کنند.)


نتیجه :ما نباید برای شاد بودن و لذت بردن از زندگی منتظر رسیدن به هدف هایمان باشیم.

انچه که از اهمیت برخوردار است و باعث شادی زندگی ما می شود و به ما اعتماد به نفس می دهد بودن در مسیر درست رسیدن به هدف است.
نظرات 1 + ارسال نظر
مرجان سالاری پنج‌شنبه 25 فروردین 1390 ساعت 23:05

در زندگی سه راه برای رسیدن به هدف وجود داره:
1)اندیشه ی والاترین راه
2)تقلید آسان ترین راه
3)تجربه ی تلخ ترین راه
امیدوارم هر چه زودتر به هدفت برسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد