هدف شما چیست؟ (قسمت اول)


یه چندتا کتاب و مقاله و سخنرانی از رهگذر نیاز و اتفاق و توفیقات اجباری و غیراجباری به جهت انجام تحقیقات درسی برای کسب نمره و غیره در مورد این موضوع جالب که استاد محترم درکلاس مطرح کردن خونده بودم که فکر کردم بد نیست یک مقاله بشن و در اختیارم دوستانم قراربدم البته شرمنده  استاد محترم شما دوستان خوبم هستم اگر خیلی تکراری بود یا استاد قبلاازشون گفتن چون کسی که دیر برسه کلاس از ماجرای وجودی کشف این بحث و دلیل در گرفتن ان در کلاس هم بی خبر می مونه

حالا هدف شما هر چه که هست .

انچه که شما را در راه رسیدن به هدف ثابت قدم نگه می دارد خود هدف نیست بلکه ارزشی است که ان هدف و مسیر رسیدن به ان در هر لحظه در زندگی شما برایتان به وجود می اورد.

پس قبل از ثبت اهدافتان ارزش ان را دریابید چرا که انچه که اهداف تان را در مسیر شلوغ زندگی ماندگار می کند ارزش هایی است که برای شما به همراه دارد نه خود هدف .

انچه که شما را ترقیب می کند به سمت اهدافتان قدمی بردارد در واقع فراراز رنجی است که از نداشتن ان مقصد دارید و یا رسیدن به لذتی است که از دست یابی به ان هدف بدست می اورید اگر هم هر دو را با هم داشته باشید با سرعت و انگیزه ی بیشتری پیش خواهید رفت.

یک مثال من در اوردی:

هدف :گرفتن مدرک دکترای حرفه ای

ارزش:بدست اوردن اعتماد به نفس در راه رسیدن به هدف .شاد بودن و احساس توانمندی وزندگی ارزشمند اثبات توانمندی های وجودی خویش احساس استقلال احساس کامیابی  و رهایی از دقدقه ها و رسیدن به اوج انسانیت از راه تلاش و کوشش و ا زخود گذشتگی برای ارزشمند بودن .کمک به انسانها در راه کشف استعداد ها و شکوفا شدن و بارور شدن انسانیتم.

مواد لازم برای رسیدن به هدف :

***اعتماد به نفس مقدار کافی, زیاد هم لازم نیست چون اعتماد به نفس در مسیر رسیدن به هدف  خودش به دست می اید دقت کنید نگفتم از رسیدن به هدف بلکه در مسیری که با شادی همراه است شما به اعتماد به نفس می رسید.ان مقدار کافی راهم برای (یافتن راه حل های  منطقی برای رسیدن به هدف  ارزشگذاری شده و ارزش های ان لازم دارید.)راستی یادتون نره اعتماد به نفس از عزت نفس ناشی می شه اون هم که می دونید یعنی چی درسته همون برداشتی است که از موجودیت خودتان دارید.

سی اصل داشتن  اعتماد به نفس به مقدار کافی  را در ادامه لیست کردم که اگر هر روز از ماه را به نام یکی از ان سی اصل نام گذاری کنید سی روزه بدست می ایدالبته باید این مسیر مستمر باشه و تکرار و یاداوری بشه  تا پایدار بمونه.

این فقط یک لیسته برای درک بهتر است توصیه می کنم کتاب تکنولوژی فکر دکتر ازمندیان را بخونید یا فایل سخنرانی های ایشون را تو دانشگاه از خودم بگیرین اگر هم خواستید برای هر کدام که توضیح لازم بود همینجا باهم بحث می کنیم.

1-      یاد خدا

2-      خودهشیاری

3-      تغییر الگو

4-      خودیابی

5-      خودسالاری

6-      عدم مقایسه خود با دیگران

7-      خودمحوری نه دیگر محوری

8-      داشتن هدف

9-      رسیدن به ظاهر

10-   تعریف از خود و دیگران

11-   تشویق خود و دیگران

12-   صداقت در قول

13-   نظم در برنامه ها

14-   قانون مداری

15-   کسب دانش

16-   مدیریت زمان

17-   اولویت دادن به کارها

18-   احساسا اقتدار

19-   یقین در مقابل تردید

20-   احساس رهبری

21-   مسئولیت پذیری

22-   تبسم

23-   سلامت جسم و ورزش

24-   احساس عشق

25-   عدم تاخیر

26-   قاطعیت در گفتن نه

27-   عدم شماتت خود و دیگران

28-   نگاه

29-   تواضع و بخشایش

30-   ژست

نظرات 1 + ارسال نظر
مرجان سالاری پنج‌شنبه 25 فروردین 1390 ساعت 23:03


این حرف های قشنگ بزرگان رو اگر هزار بار هم بشنویم باز چیز جدیدی ازش یاد میگیریم و هرگز تکراری نیست
ممنون از پست جالبت

بله البته اگر منظورت از بزرگان منم که یادم باشه برات بیشتر حرف بزنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد